آريا1+5

 

زندگینامه ی دیمیتری مندلیف:

ديميتري براي يافتن شغل پز درآمد به سن پترزبورگ رفت و در آن جا به تدريس در يک مدرسه پرداخت. او در سال 1850 توانست بورس تحصيلي بگيرد و و به تحصيل در رشته رياضي، فيزيک و شيمي بپردازد. او خانواده خود را هم به سن پترزبورگ آورد اما متاسفانه مادر و خواهرش به بيماري سل دچار شدند و او را به با يک دنيا غم و اندوه تنها گذاشتند.

درخشش در دانشگاه

علي رغم مشکلات و فشار روحي بر ديميتري، او از درس غافل نشد و با نمرات عالي دروس دانشگاهي را مي گذراند. ديميتري بر اثر فقر و و اندوه بيمار شد تا حدي که پزشکان تصور کردند او نيز به سل ميتلا شده است. لذا به او توصيه کردند که به يک جاي خوش آب و هوا برود و کمي استراحت کند.ديميتري به جزاير کريمه سفر کرد و کمکم سلامت خود را به دست آورد و بعد به سنت پترزبورگ بازگشت. او زير نظر آ. وسکرسنکا شيميدان بزرگ روسي به آموختن علم شيمي پرداخت و در سال 1855 با دريافت يک مدال طلا فارغ التحصيل و به تدريس در دبيرستان مشغول شد و کتاب شيمي آلي را منتشر کرد که اولين کتاب درسي شيمي آلي روسي بود. او به فرانسه و آلمان دعوت شد تا در کنفرانس ها شرکت کند. سپس با ارائه کتابي تحت عنوان اتحاد آب و الکل در زمينه شيمي صنعتي درجه دکتري گرفت و استاد شيمي در دانشگاه سن پترزبورگ شد. او چند کتاب با عنوان شيمي معدني و اصول شيمي منتشر کرد که مرد توجه اساتيد شيمي قرار گرفت.
در سال 1864 با دختري به نام فزووز لشوا در دانشگاه آشنا شد و ازدواج کرد. ثمره اين ازدواج دو فرزند بود يک پسر به نام ولوديا و يک دختر به نام الگا. اما اين ازدواج فرجام خوبي نداشت و به طلاق و جدايي منجر شد.

خلق جدول مندليف

در سال 1869 جدول عجيبي را تنظيم کرد که عناصر بر اساس خواص مواد در خانه هاي عمودي و افقي قرار گرفته شده بود. به يان ترتيب اين جدول از سبک ترين عنصر يني هيدروژن آغاز و به سنگين ترين آنها يعني اورانيوم خاتمه پيدا مي کرد. ديمتري عاشق خواهر دوستش پوپوف شد لذا با او ازدواج کرد که ثمره يان ازدواج چهار فرزند بود. ديمتري براي خلق عجيب و غريبش مورد تمسخر اعضاي انجمن و شيميدانان روسيه قرار گرفت، ولي فقط لوتادمير دانشمند بزرگ شيمي بود که او را تشويق به ادامه کارش مي کرد. در سال هاي بعد اسکانديوم و ژورمانيم را کشف کردند که مندليف اين عناصر را هم در جدولش قرار داد.

مهاجرت

ديمتري مردي آزادي خواه و خستگي ناپذير و علاقه مند به مسائل اجتماعي بود لذا مورد انتقاد از سوي دولت تزار قرار گرفت. وقتي حکومت تزار او را سد راه خود ديدند وي را به کشورهاي خارجي فرستادند تا از روسيه دور باشد. مندليف به پاريس رفت و در آزمايشگاه ورتس شيميدان فرانسوي مشغول به کار شد. وپمدتي را هم به همکاري با بونزن شيميدان و فيزيکدان آلماني پرداخت. سپس به آمريکا سفر کرد و از چاه نفتي پنسسيلوانيا بازديد به عمل آورد. مندليف هنگام کسوف سال 1906 به فرانسه رفت و براي تحقيق فضايي با بالون به هوا پرواز کرد.
او در همان سال در ليست نامزدهاي جايزه نوبل قرار گرفت ولي به دليل اين که «مواسان» شيميدان فرانسوي يک راي بيش از او آورد اين جايزه به مندليف نرسيد. مندليف يکي از چهره ها و شخصيت هاي دوست داشتني نزد مردم روسيه بود. لذا به هنگام جنگ روس و ژاپن آنان از مندليف خواستند که به کشورش باز گردد و قوت قلب مردم کشورش باشد. از اين رو سال هاي آخر زندگي مندليف در غم و نگراني جنگ و خونريزي گذشت.
مدليف به کتاب هاي علمي و تخيلي ژول ورن علاقه زيادي داشت و در اوقات فراغت به مطالعه اين کتب مي پرداخت. در سال 1907 هنگام مطالعه يکي از کتاب هاي ژول ورن بود که به آنفلوآنزا دچار شد. بسياري از پزشکان سن پترزبورگ براي معالجه او تلاش زيادي کردند اما او بر اثر تب و عفونت گلو و سينه دوام نياورد و در سن 73 سالگي چشم از جهان فروبست. از آن زمان به بعد همه خانه هاي جدول وي پر شد و آخرين خانه خالي در سال 1938 با کشف اکتينيم در پاريس پر شد و به اين ترتيب جدول عجيب و غريب اين شيميدان پرکار به بار نشست. در سال 1955 عنصر شماره 101 اين جدول نيز کشف شد و افتخار وي مندليفيم نام گذاري شد

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 12:21 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

دریاچه قو یکی از مشهورترین و پرنمایش‌ترین باله‌های جهان است. پیوتر ایلیچ چایکوفسکی این باله را در سال ۱۸۷۶ میلادی نوشت و یک سال بعد در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار اجرا شد. چایکوفسکی از آهنگ‌سازان برجسته باله‌است و نمایش‌های زیبای خفته (۱۸۸۹) و فندق‌شکن (۱۸۹۲) از دیگر کارهای اوست.

تاریخچه

اختلاف‌های زیادی درباره ریشه داستان دریاچه قو وجود دارد. از دیرباز در هر دو فرهنگ غرب و شرق، قو از نشانه‌های زیبایی و زنانگی بوده‌است، بسیاری معتقدند این داستان در طول زمان و به تدریج تکامل یافته و سرانجام نمونه درخشانی از آن توسط چایکوفسکی عرضه شده‌است.

داستان

در نسخه کلاسیک، نمایش با جشن تولد ۲۱ سالگی شاهزاده سیگفرید (Siegfried) شروع می‌شود. در این سن شاهزاده باید کسی را به همسری برگزیند، در حالی که شاهزاده مردد و بیم‌ناک به کنار دریاچه‌ای پناه می‌برد، متوجه قوی بسیار زیبایی می‌شود که توسط دسته‌ای دیگر از قوها احاطه شده. در گرگ و میش غروب آفتاب ملکه قوها به زنی زیبا به نام اودت (Odette) تبدیل می‌شود. شاهزاده می‌فهمد جادوگری شیطانی به نام وان راثبارت (Von Rothbart) اودت و دخترکان ندیمه او را به قوهایی تبدیل کرده که تنها در طول شب می‌توانند به صورت انسان درآیند و دریاچه نیز در حقیقت چیزی جز اشک چشم پدران و مادران دخترکان ندیمه نیست.

اودت به شاهزاده می‌گوید که تنها اگر مردی که قلبی پاک دارد به او ابراز عشق کند طلسم باطل خواهد شد، اما پیش از آنکه شاهزاده بتواند عشق خود را آشکار کند جادوگر بدطینت ظاهر می‌شود و او کسی جز یکی از اساتید و پیش‌کسوتان شاهزاده جوان نیست. جادوگر فرمان می‌دهد قوها در دریاچه به رقص آیند و بدین ترتیب مانع تماس اودت و شاهزاده می‌شود.

روز بعد مادر شاهزاده به او دستور می‌دهد عروسی انتخاب کند، اگرچه شاهزاده در ابتدا قادر به انتخاب نیست اما جادوگر با طلسمی دیگر دختر خود، ادیل (Odile) را به ظاهر اودت درمی‌آورد و شاهزاده عشق خود را به او ابراز می‌کند. اودت واقعی که در جایی مخفی شده و شاهد این صحنه‌است اندوهناک به سمت دریاچه می‌دود، واکنش او شاهزاده را متوجه فریب جادوگر می‌کند و در پی اودت روان می‌شود.

اجرای باله دریاچه قو در ۱۹۰۱ در تالار بولشوی مسکو

درحالیکه اودت و ندیمه‌گانش اندوهگین در دریاچه شناورند شاهزاده حیله جادوگر را برای او توضیح می‌دهد و اودت او را می‌بخشد اما جادوگر سوگند و ابراز عشق شاهزاده به دخترش را یادآوری می‌کند. شاهزاده و اودت دست در دست هم وارد دریاچه می‌شوند، طلسم باطل می‌شود و قوهای ندیمه به انسان تبدیل می‌شوند، ندیمه‌ها جادوگر و دخترش را به دریاچه پرتاب می‌کنند و آنها در آب غرق می‌شوند. گروه ندیمه‌ها در کنار دریاچه روح شاهزاده و اودت را می‌بینند که از دریاچه خارج شده و به سمت بهشت پرواز می‌کنند.

داستان اولیه دریاچه قو بارها تغییر یافته، نسخه ایوانفِ گروه باله نیویورک بدل به نسخه استاندارد مدرن شده‌است، در این نسخه ابراز عشق شاهزاده به دختر جادوگر خیانت به اودت محسوب شده و باعث جاودان شدن طلسم اودت می‌شود، در نسخه‌های آمریکایی پس از جاودان شدن طلسم، اودت ناراحت و اندوهگین خود را به داخل آب پرتاب می‌کند و شاهزاده عاشق از پس او در آب می‌پرد. این فداکاری و عشق خالص باعث شکست جادوگر و باطل شدن طلسم می‌شود، ندیمه‌ها به انسان تبدیل می‌شوند و روح شاهزاده و اودت به سمت بهشت پرواز می‌کند. در اجرای گروه‌های چینی و روسی معمولاً عشق بین اودت و شاهزاده آنقدر قوی است که جادوگر را شکست می‌دهد و اودت تبدیل به انسان می‌شود.

اگرچه اجرای اولیه دریاچه قو توسط گروه باله روسیه و چایکوفسکی به علت ضعف اجرا انتقاد منتقدین را برانگیخت، امروزه این نمایش یکی از شناخته‌شده‌ترین نمایش‌ها در ستایش عشق و زیبایی محسوب می‌شود. برداشت‌های زیادی از دریاچه قو نیز به صورت فیلم، انیمیشن، نمایش‌های روی یخ، ادبیات، موسیقی و بازی‌های مختلف ارائه شده‌است

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 12:10 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

کلیسای سنت باسیل:

این بنا در میدان سرخ واقع شده و سمبلی است نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین اروپا و آسیا. نام کلیسا برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است. این کلیسا در حقیقت به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد.

سنت باسیل که در ضلع جنوب شرقی میدان سرخ قرار گرفته دارای نه برج است و طراحی آن در اصل مشابه کلیساهای آن دوران روسیه (کلیساهایی که شکل ظاهری شان به خیمه شباهت داشت) می باشد. هر برج که خود یک کلیسای کوچک است، دارای ترکیب و الگوی رنگی منحصر بفردی است که بی شک در زیبایی کل مجموعه تاثیر بسزایی بر جای گذاشته است.

گنبدهای این کلیسا اصطلاحا به "گنبدهای پیازی شکل یا " "onion domesمعروفند. اصطلاح پیازی شکل به نوعی گنبد اطلاق می شود که عمدتا" در معماری کلیساهای روسی از آنها استفاده شده است. از ویژگی های این نوع گنبد یکی قطر آن است که از قطر یک طبل بزرگتر بوده و دیگری، بیشتر بودن ارتفاع هر گنبد نسبت به عرض آن. شکل ظاهری این نوع گنبدها کاملا شبیه پیاز است به طوری که از پایین به بالا به آرامی باریک شده و به یک نقطه نوک تیز می رسند.

طراحی داخلی این کلیسا مجموعه ای از برج های مجزاست که هر یک با تصاویر و شمایل های زیبا، دیوارهای منقوش به سبک قرون وسطا و آثار هنری متنوع پوشیده شده اند. در مقایسه با کلیساهای غربی که معمولا متشکل از سالن های وسیع بوده و همگی به یک شکل واحد هستند، کلیسای سنت باسیل به گونه ای متفاوت، فضایی کاملا صمیمی را داراست.

هدف اصلی ساخت کلیسای سنت باسیل، ساخت مجموعه ای از کلیساهای کوچک بوده که هر کدام را بتوان به یکی از قدیسان اهدا نمود، اما ساختار برجی که در مرکز مجموعه قرار گرفته باعث گردیده کل کلیساهای کوچک با هم یکی شده و بنای واحد کلیسای جامع را تشکیل دهند. .

کلیسای سنت باسیل را نباید با کرملین که در سمت راست آن، در میدان واقع شده، اشتباه کرد. سنت باسیل به هیچ وجه جزو کاخ کرملین نمی باشد، هر چند در بسیاری از کتب منتشر شده این بنا را نیز کرملین نامیده اند. گزارشات نادرست روزنامه نگاران و خبرنگاران غربی نیز در قوت بخشیدن به این تصور غلط، بی تاثیر نبوده است.

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 12:1 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

شب های سفید شهر سن پترزبورگ یکی از مهم ترین دیدنی ها و در این حال جاذبه های گردشگری در پایتخت شمالی روسیه به شمار می روند.

شب های سفید سن پترزبورگ که هر ساله از اوایل خرداد آغاز می شود در حقیقت یک پدیده طبیعی است و به علت طولانی بودن روزها در مناطق نزدیک به قطب شمال کره زمین به وجود می آید.
شهر سن پترزبورگ که از موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است . شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان به شمار می رود و هر سال در اوایل تابستان به علت بسیار طولانی شدن زمان تابش آفتاب در تاریکی شب فرو نمی رود و همه مدت شبانه روز یا هوا روشن است و یا گرگ و میش صبحگاهی دارد که به همین علت شب های اوایل فصل تابستان در این شهر شب های سفید نام گرفته است .


شب های سفید در سن پترزبورگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر بزرگ و تاریخی روسیه نیز به شمار می رود. سن پترزپورگ که پرجمعیت ترین شهر اروپا پس از لندن پاریس و مسکو است هر ساله حدود هشت میلیون نفر گردشگر و جهانگرد را به خود جذب می کند که بیشتر این گردشگران در فصل تابستان و برای دیدن همین پدیده نادر یعنی شب های سفید به این شهر سفر می کنند.


تراکم بیش از حد میهمانان غیر محلی در این شهر و کمبود و گرانی هتل ها و استراحتگاه های مناسب یکی از مهم ترین مشکلاتی است که گردشگران و علاقه مندان این شهر در فصل تابستان با آن دست به گریبان می شوند.


طولانی شدن بیش از حد روشنایی روز و وجود نداشتن تاریکی شب بر ساکنان بومی این شهر تاثیر منفی ای گذاشته است و سبب بروز پدیده کم خوابی می شود.


با وجود این مشکلات ساکنان بومی شهر سن پترزبورگ از فصل شب های سفید به عنوان بهترین زمان برای پیاده روی طولانی مدت و آشنایی با زیبایی های شهرشان استفاده می کنند.

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

کاخ کرملین:

کاخ کرملین مسکو یک قلعه تاریخی است که بصورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده و (از جنوب) بر رودخانه مسکوا، )از شرق) بر میدان سرخ و (از غرب) به باغ الکساندر مشرف است. بنای این کاخ در سال ۱۴۸۷ به پایان رسید.نام مشهور این کاخ کرملین است (که بزبان روسی بمعنای دژ می‌باشد). این کاخ از چهار قصر، چهار کلیسا و دیوار کرملین بهمراهی برج‌های کرملین تشکیل یافته‌است. از این کاخ به منظور اسکان رئیس جمهور روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.از هزاره دوم قبل از میلاد، این محل پیوسته محل اسکان مردمان بوده و اصلیت آن از ویاتیچ ساختار دارای استحکامات بوده که بروی تپه کرملین (تپه بروویتسکی) جائی که رودخانه نگلین نایا به رودخانه مسکوا می‌پیوندند، ساخته شده‌است. در اوایل سده یازدهم، اسلاوها بخش جنوب – غرب تپه را به تصرف خود در آوردند. این اقدام به منظور گواهی نمودن و صحه گذاری بر پایتخت از دهه ۱۰۹۰ انجام شد. باستان شناسان شوروی در حفاری‌های خود در منطقه آن را از زیر زمین خارج نمودند.تا قرن چهاردهم این ناحیه به عنوان گراد مسکو شناخته می‌شد. استعمال کلمه «کرملین» برای اولین بار در سال ۱۳۳۱ ثبت گردیده و ریشه لغوی آن نیز مورد مناقشه می‌باشد. در سال ۱۱۵۶، «گراد» توسط پرنس یوری دولگروکی گسترش یافت ولی در سال ۱۲۳۷ توسط مغولان نابود گردید. بازسازی مجدد این شهر به سال ۱۳۳۹ و با چوب بلوط انجام پذیرفت.

کاخ کرملین

کاخ کرملین

کاخ کرملین

دیوارهای کرملین و برج‌ها در طی سال‌های ۱۴۸۵ تا ۱۴۹۵ توسط استادان ایتالیائی ساخته شدند. زوایای ناهماهنگ مثلثی شکل دیوار کرملین محوطه‌ای به مساحت ۲۷۵۰۰۰ متر مربع (۶۸ جریب) را در بر می‌گیرد. طول کلی این دیوار ۲۲۳۵ متر (۲۴۴۴ یارد) است ولی ارتفاع آن در جاهای مختلف و بسته به نوع زمین آن، از ۵ تا ۱۹ متر در نوسان است. ضخامت دیوار نیز بین ۵/۳ تا ۵/۶ متر است.از ابتدا هجده برج‌های کرملین ساخته شده بودند ولیکن تعداد برجها در قرن هفدهم به بیست عدد افزایش یافت. طرح تمام برج‌ها بجز سه عدد آنها که گرد هستند، بصورت چهار گوش می‌باشند. نام بلندترین برج اسپاسکایا است که در سال ۱۶۲۵ و با ارتفاع ۷۱ متر ساخته شد. بصورت اصلی، تاج اکثر برج‌ها از خیمه‌های چوبی ساخته شده‌است. البته بقایای تاج‌های خیمه‌ای آجری که با نوار سفال رنگی ساخته شده و به دهه ۱۶۸۰ برمیگردند نیز دیده می‌شوند.میدان کلیسای اعظم قلب کرملین بحساب می‌آید. این میدان توسط شش ساختمان شامل سه کلیسای اعظم احاطه شده‌است. کلیسای اعظم دورمیشن که در سال ۱۴۷۹ ساخته شد، اصلی‌ترین کلیسای مسکو بوده و مراسم تاجگذاری تزار‌ها در آن انجام می‌شده‌است. سر در بزرگ سنگ آهک که دارای پنج قبه طلائی بعنوان سرپوش می‌باشد، طرح ارسطو فیوراوانتی است. کلیسای اعظم بشارت با سه گنبد درخشان، دیگر اثر تاریخی است که در سال ۱۴۸۹ تکمیل گردید تا در سده بعد بعنوان یک کلیسای نه گنبده مورد بازسازی قرار گیرد. در بخش جنوب شرق میدان کلیسای اعظم آرچانگل میخائیل بنا شده بسال (۱۵۰۸) وجود دارد که بنای آن بسیار بزرگتر از سایرین است و در داخل آن پادشاهان مسکو از ایوان کالیتا تا ایوان پنجم مدفون گردیده‌اند.

کاخ کرملین

کاخ کرملین

کاخ کرملین

دو کلیسای داخلی متروپلیتن‌ها و پدرسالاران مسکو، کلیسای اعظم دوازده رسول (۵۶-۱۶۵۳) و یک کلیسای تک گنبد بسیار ارزشمند استشهاد ردای بکارت که توسط صنعتگران پسکف و در طی سال‌های ۸۸-۱۴۸۴ ساخته شده و دارای نشانه‌ها و نقاشی‌های آبرنگ عالی سال‌های ۱۶۲۷ تا ۱۶۴۴ می‌باشد.دیگر ساختار شاخص برج زنگ ایوان کبیر در ضلع شمال شرق میدان است که گفته می‌شود نشان مرکز دقیق مسکو بوده و شباهت به یک شمع در حال سوختن دارد. این بنا که در سال ۱۶۰۰ ساخته شده، ۸۱ متر (۲۶۶ فوت) ارتفاع دارد. تا زمان انقلاب روسیه، این ساختمان مرتفع‌ترین ساختار شهر محسوب می‌گردید. زیرا ساخت ساختمان‌های بلندتر از آن ممنوع بود. ۲۱ زنگ این برج در زمان حمله دشمنان بصدا در می‌آمده‌است.

کاخ کرملین

کاخ کرملین

کاخ کرملین

قدیمیترین ساختار غیر مذهبی باقی مانده قصر مرصع (۱۴۹۱) ایوان سوم است که تخت‌های شاهنشاهی در آن قرار دارند. بعد از این بنا، قدیمیترین ساختار مربوط به اولین منزل خاندان سلطنتی یعنی قصر تررم است. قصر تررم اصلی نیز بفرمان ایوان سوم ساخته شد ولی زمان ساخت اکثر قصرهای موجود، به قرن هفدهم برمی گردد. قصر تررم و قصر مرصع توسط قصر کرملین کبیر بهم متصل شده‌اند که فرمان ساخت آن را نیکلاس اول در سال ۱۸۳۸ صادر نمود. برای ساخت بزرگترین سازه داخل کرملین، رقم نجومی یازده میلیون روبل و بیش از یک میلیارد دلار جهت نوسازی در دهه۱۹۹۰ هزینه شده‌است. این عمارات شامل تالارهای خیره کننده، یک راه پله قرمز مخصوص مراسم، آپارتمان‌های خصوصی تزارها و طبقه زیر زمین کلیسای رستاخیز لازاروس (۱۳۹۳)، که بعنوان قدیمی‌ترین بنای کرملین و کل مسکو محسوب می‌گردد.زرادخانه در ضلع شمال شرق کرملین واقع شده‌است که اصلیت آن به سال ۱۷۰۱ بازگشته و برای استفاده پطر کبیر ساخته شده بود. در بخش شمال غرب کرملین نیز زره پوش واقع شده‌است. این بنا که در سال ۱۸۵۱ و با طرح احیای رنسانس ساخته شد، امروزه بعنوان موزه نشان‌های دولتی روسیه و گنج الماس مورد استفاده قرار دارد.

کاخ کرملین

کاخ کرملین

کاخ کرملین

+منبع

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:45 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

سیاست در روسیه:

دو سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1993 میلادی رفراندومی در روسیه برگزار شد و بر اساس آن مردم به تشکیل فدراسیون روسیه که رئیس جمهور در آن رئیس کشور است رای دادند. بر این اساس در روسیه نخست‌وزیر رئیس دولت است.

رئیس جمهور با رای مردم برای دوره چهار ساله انتخاب می‌شود و هر شخص تا دو دوره می‌تواند رئیس جمهور باشد. آخرین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در سال 2004 میلادی برگزار شد و براساس آن ولادیمیر پوتین برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

در روسیه دو مجلس وجود دارد: «دوما و شورای فدراتیو» که نمایندگان آن از طریق رای‌گیری انتخاب می‌شوند. افراد بالای 18 سال اجازه دارند در انتخابات این کشور رای دهند.

اقتصاد در روسیه:

روسیه در سال 2006 میلادی برای هشتمین سال متوالی از نظر اقتصادی رشد داشت. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2006 میلادی 746/1 تریلیون دلار بود.

چهار درصد از این تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی، 3/39 درصد در بخش صنعت و 55/8درصد در بخش خدمات تولید شد.

تعداد نیروی کار در این کشور 26/74میلیون نفر است و نرخ بیکاری 6/6 درصد. 8/17 درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نرخ تورم در روسیه در سال 2006 میلادی 7/9 درصد بود.

بیشترین صادرات روسیه را نفت و محصولات آن، گاز، چوب، مواد شیمیایی و تسلیحات نظامی تشکیل می‌دهد که بیشتر به کشورهای هلند (3/12 درصد)، ایتالیا (6/8 درصد)، آلمان (4/8درصد)، چین (4/5درصد)، اوکراین (1/5درصد)، ترکیه (9/4درصد) و کشور سوئیس (1/4 درصد) صادر می‌شود.

در سال 2006 روسیه ابزارآلات و تجهیزات، کالاهای مصرفی، دارو، گوشت و شکر را از کشورهای آلمان (9/13 درصد)، چین (7/9درصد)، اوکراین (7 درصد)، ژاپن (9/5 درصد)، کره جنوبی (1/5درصد)،‌آمریکا (8/4 درصد)، فرانسه (4/4 درصد) و ایتالیا (3/4درصد) وارد کرد.

مردم روسیه:

روسیه با جمعیت 141 میلیون و 377 هزار و 752 نفری، هشتمین کشور پرجمعیت جهان است. میانگین سنی مردم آن 2/38سال است و نرخ رشد جمعیت آن منفی است.

امید به زندگی در این کشور 87/65سال است. این کشور بیشترین درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

79/8درصد از مردم آن روس،‌8/3درصد تاتار، 2 درصد اوکراینی، 2/1 درصد بشکیر و 2/13درصد بقیه اقوام هستند. 15 تا 20 درصد مردم آن ارتودوکس، 10 تا 15 درصد مسلمان هستند.

ارتباطات در روسیه:

بیش از یک هزار شرکت در این کشور خدمات ارتباطی ارائه می‌دهند. 40.1 میلیون خط تلفن ثابت در این کشور وجود دارد و 120 میلیون خط تلفن همراه.

7 هزار و 306 ایستگاه تلویزیونی در این کشور وجود دارد. 2.844 میلیون میزبان اینترنتی در این کشور فعال است و 25.689 میلیون کاربر اینترنتی دارد.

دسن

روسیه با 17075400 کیلومتر مربع وسعت به تنهایی بیش از 76 درصد خاک اتحاد شوروی سابق را تشکیل می‎دهد. و در حال حاضر هم با اشغال حدود 5/11 درصد خشکی‌های کره زمین بزرگترین کشور جهان محسوب می‎شود. اگرچه 65 درصد خاک این کشور در بخش آسیایی قرار دارد، تنها 28 درصد مردم روسیه در این نواحی زندگی می‎کنند. این سرزمین بیش از 160 درجه طول جغرافیای و 10 منطقه زمانی را در برگرفته و اختلاف ساعت در منطقه مسکو با شرقی‎ترین نقطه روسیه در شبه‎جزیره چوکچی و شبه‎جزیره ساخالین 9 ساعت است.

سرزمین پهناور روسیه را دریاهای متعددی در برگرفته که عمده‎ترین آنها عبارتند از: دریای بالتیک و خلیج فنلاند در غرب، دریای سفید، خلیج پچورا، دریای کارا، دریای بارنتس، دریای لاپتف، دریای سیبری شرقی، دریای چوکچی و اقیانوس منجمد شمالی در شمال، دریای برینگ، دریی اخُتسک، دریای ژاپن و اقیانوس آرام در شرق، دریای سیاه و دریای خزر در جنوب. با وجود آنکه طول سواحل این کشور به 653،37 کیلومتر می‎رسد، اما به لحاظ اینکه بیشتر سواحل آن در منطقه منجمد شمالی واقع است و یا دریاهای مرتبط با آن از طریق تنگه‎های تحت کنترل کشوای دیگر به آبراه‎های مهم متصل است، روسیه از وضعیت مطلوبی در برقراری ارتباط دریایی آزادانه با سایر کشورهای جهان برخوردار نیست. مرزهای این کشور بالغ بر 139،20 کیلومتر است.

بخش اروپایی روسیه عمدتاً جلگه‎ای و هموار است. بلندترین نقطه روسیه، قله البروس با 642،5 متر ارتفاع در شمال قفقاز در جمهوری آستیای شمالی و نزدیکی مرز گرجستان است که در عین حال بلندترین نقطه اروپا نیز محسوب می‎شود. کوه‌های اورال که در امتداد شمالی - جنوبی قع شده است حد میان اروپا و آسیا را تعیین می‎کند و بلندترین نقطه آن قله نارودا تنها 885،1 متر ارتفاع دارد. تمامی قسمت آسیایی روسیه را سرزمین پهناور سیبری در برگرفته است. شبکه گسترده‎ای از رودهای پر آب در روسیه وجود دارد که علاوه بر تأمین آب آشامیدنی سده برق آبی فراوانی بر روی آنها احداث شده است.

رودهای عمده بخش اروپایی روسیه عبارتند از: ولگا با 690،3 کیلومتر طویل‎ترین رود اروپا که به دریای خزر می‎ریزد، دون که با نام قزاق‎های دون جاودان شده است، دنیپر، نمان، نوا، لینا، پچورا. بلندترین رود روسیه ینی‎ر بخش آسیایی این کشور جریان دارد. دریای خزر که بزرگترین دریاچه جهان محسوب می‎شود در مرزهای جنوبی این کشور قرار دارد. دریاچه بایکال با 140،34 کیلومتر مربع وسعت بزرگترین دریاچه روسیه، عمیق‎ترین دریاچه جهان (با 1740 متر عمق) و بزرگترین دریاچه آب شیرین آس است و 20 درصد آب شیرین دریاچه‎های جهان در این دریاچه ذخیره شده است.

پوشش گیاهی روسیه را در شمالی‎ترین مناطق توندرا و در جنوب تایگا تشکیل می‎دهد که یک سوم جنگل‎های جهان در این نواحی قرار دارد. آب و هوای روسیه عمدتاً قاره‎ای خشک همراه با زمستان‎های سرد است. میزان درجه حرارت در نواحی شمال شرقی سیبری در زمستانها تا 70 زیر صفر نیز می‎رسد. میانگین دمای تابستان از 6 درجه تا 20 درجه بالای صفر است. میزان بارندگی از متوسط تا کم در تغییر است و بویژه در نواحی داخلی چندان قابل پیش‎بینی نیست.

روس‎ها که حدود 83 درصد جمعیت روسیه را تشکیل می‎دهند از گروه اسلاوهای شرقی بشمار می‎روند که خود از خانواده‎ هند و اروپایی محسوب می‎شوند. در روسیه بیش از 100 ملیت و قوم زندگی می‎کنند. زبان روسی زبان رسمی است و به خط سیریلیک نوشته می‎شود. اکثریت مردم روسیه تابع کلیسای ارتدکس روسیه می‎باشند. دین مسیح و به تبع آن کلیسای ارتدکس از اوایل قرن دهم در روسیه گسترش یافت. بعلاوه پیروان مذاهب کاتولیک و پروتستان در شمار محدودی در این کشور حضور داد و در نواحی شمال قفقاز و شمال دریای خزر مسلمانان از اکثریت برخوردارند.

روسیه دارای 21 جمهوری خودمختار، 49 استان، 6 خطه، دو شهر خودمختار مسکو و سنت‎پترزبورگ است. در شهر مسکو پارلمان و دومای کشوری و مجلس سنا و شورای فدراسیون عمل می‎کنند. علت اینکه این دو شهر خودمختار هستند این است که از نظر مساحت و جمعیت با سایر مناطق قابل ایسه هستند؛ از آنجا که این دو شهر در دوران مختلف پایتخت بودند از اهمیت خاصی برخوردار شدند) و 10 ناحیه خودمختار است. در ماه مه سال 2000 ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرد روسیه به 7 منطقه تقسیم شود که روز 31 ماه مه سال 2000 این پیشنهاد از تصویب شور اول دومای کشوری گذشت. این هفت منطقه شامل مناطق ذیل هستند:

  • منطقه شمال غربی (مرکز- سنت‎پترزبورگ)
  • منطقه مرکزی (مرکز- مسکو)
  • منطقه رود ولگا (مرکز- نیژنی‎نوگورود)
  • منطقه شمال قفقاز (مرکز- رستوف - دن)
  • منطقه خاوردور (مرکز- خاباروفسک)
  • منطقه اورال (مرکز- یکاترینبورگ)
  • منطقه سیبری (مرکز- نووسیبیرسک)

پس از فروپاشی اتحاد شوروی کشور روسیه به عنوان بزرگترین کشور تشکیل‎دهنده شوروی، در بیشتر موارد حقوقی و سیاسی جایگزین آن گردید. قانون اساسی روسیه در رفراندوم 12 دسامبر سال 1993 با 58 درصد آرا به تأیید عمومی رسیده و طبق آن حکومت این کشور جمهوری فدراتیو میاشد. قوه مقننه یا مجلس فدرال از ترکیب شورای فدراسیون با 178 عضو و دومای کشوری با 450 عضو تشکیل می‎گردد.

نیمی از اعضای دوما از طریق انتخابات مستقیم در حوزه‎های انتخابی منطقه‎ای به مجلس راه می‎یابند و نیم دیگر بر اساس فهرستهای حزبی برگزیده می‎شوند. فدراسیون روسیه به عنوان یکی از چهار جمهوری اصلی بنیانگذار اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 رأی به انحلال شوروی داد و سپس همراه با روسیه سفید (بیلوروسی) و اوکراین نقش اصلی را در تأسیس اتحادیه جامعه کشورهای مستقل مشترک‎المنافع به عهده داشت. فرماندهی کل قوا به عهده ئیس‎جمهور است.

تعداد نفرات ارتش در سال 1999 بالغ بر 2/1 میلیون نفر بوده است. اقتصاد روسیه و به ویژه در بخش اروپایی آن تا اواخر قرن نوزدهم یعنی هنگامی که انقلاب صنعتی در اروپا آغاز گشت بر پایه کشاورزی قرار داشت. سپس روند تکاملی اقتصاد این کشور به واسطه جگ جهانی اول و جنگ‎های داخلی متعاقب آن دچار وقفه گردید. استالین پایه‎های پیشرفت صنعتی مدرن را بنیان نهاد. با اجرای بازار آزاد، اقتصاد روسیه با وضعیت بغرنجی روبرو گردید. از طرفی نهادها و روابط اقتصادی سابق از میان رفت و از طرف دیگر سیستم جدید نیز هنوز اسرار نیافته بود و در نتیجه افت تولید در بیشتر بخش‎های اقتصاد حاکم گردید


 

مساحت 17،075،400 کیلومتر مربع
جمعیت 148000000 نفر
پایتخت مسکو
واحد پول یورو
دامنه اینترنتی ru.
پیش شماره 7+

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

جغرافیای روسیه:

روسیه در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه،  مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون  دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

همسایگان زمینی روسیه عبارتند از:

در جنوب خاور (آسیا):   کره ی شمالی و چین،مغولستان ، و قزاقستان

در جنوب باختر (قفقاز): جمهوری آذربایجان و گرجستان

در باختر: اوکراین، بلاروس، لتونی، استونی، فنلاند، و نروژ؛ و در بخش جدامانده کالینینگراد با کشورهای لیتوانی و لهستان

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:22 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درود بر همه ی شما بازدیدکنندگان عزیز!

همانطور که میدانید بخش های تازه ای در وبلاگ ساخته شد و مدیریت بخش « تاریخی و گردشگری » بر عهده ی من (انگلستان) است.

هر هفته در این بخش از تاریخ و مناطق تفریحی ـ گردشگری یک کشور برایتان مطلب می گذاریم.

شما می توانید کشوری که هر هفته می خواهیم درباره اش مطلب بگذاریم را انتخاب کنید؛ فقط کافی است که آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

انگلستان

 

 

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 10:46 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

تاریخ روسیه به قرن چهاردهم میلادی بازمی‌گردد که قلمرو پادشاهی تجاری مسکو به عنوان بازیگر اصلی در بین چندین منطقه کوچکتر مشابه مطرح شد. ایوان چهارم، معروف به ایوان، مخوف نخستین حاکم مسکو بود که خود را تزار نامید. در سده هفدهم خاندان رومانف به حکومت روسیه دست یافتند و تا سیصد سال بعد بر این کشور حکومت کردند. پتر کبیر و کاترین کبیر از معروف‌ترین این پادشاهان بودند که اصلاحات زیادی را در جهت مدرنیزاسیون این کشور به انجام رساندند.

در اوایل قرن بیستم، نارضایتی‌های عمیق در میان بخش‌های مختلف جامعه روسیه به اعتراضات گسترده‌ای در این کشور انجامید. در شرایطی که حاکمان کشور نسبت به درد و رنج توده‌های مردم بی‌تفاوت به نطر می‌رسیدند، جریان‌های سیاسی رادیکال در کشور قوت گرفتند. واقعه معروف به دوشنبه خونین در سال ۱۹۰۵، شکست روسیه از ژاپن در جنگ سال ۱۹۰۵ و شکست‌های این کشور در جنگ جهانی اول به این نارضایتی‌ها دامن زد. در سال ۱۹۱۷ انقلابی به رهبری حزب بلشویک، که در سال ۱۹۰۳ به رهبری لنین و تحت تأثیر آموزه‌های کارل مارکس تشکیل شده بود به حکومت پادشاهی در این کشور پایان بخشید.

اوایل حکومت لنین با جنگ داخلی همراه بود و پس از مدتی رقابت برای جانشینی لنین شدت گرفت. وی در سال ۱۹۲۴ درگذشت و استالین در سال ۱۹۲۹ به رهبری بلامنازع حزب کمونیست دست یافت. سیاستهای استالین به صنعتی‌سازی سریع کشور انجامید اما حکومت او با حجم غیرمنتظره‌ای از پاکسازی‌های سیاسی، تبعیدهای دسته‌جمعی و حبس و زندان همراه بود. در ژوئن ۱۹۴۱ آلمان به شوروی یورش برد و جنگی چهارساله درگرفت که ۲۷ میلیون شهروند شوروی در آن جان باختند. روسیه در جنگ پیروزی شد و کنترل سیاسی بیشتر قلمرو اروپای شرقی و مرکزی را برای خود تضمین کرد. استالین تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۳ در قدرت باقی ماند. در این دوران حزب کمونیست با استفاده از دستگاه امنیتی عظیم خود بر تمام جنبه‌های زندگی حیات اجتماعی جامعه تسلط یافت و شوروی با پراخت بهایی گزاف از حیات انسان‌ها به یک ابرقدرت صنعتی و نظامی تبدیل شد.

خروچشف جانشین استالین تلاش کرد تا جنبه‌های بی‌رحمانه حکومت استالین را افشا کرده و در عین حال بخش‌های کلید حکومت کمونیستی را حفظ کند. وی سانسور را در جامعه کاهش داده و سیاست خارجی همزیستی مسالمت‌آمیز با غرب را در پیش گرفت اما با سرکوب قیام سال ۱۹۵۶ مجارستان به سلطه این کشور بر دولت‌های دست‌نشانده شوروی ادامه داد. با این حال دستگاه حزبی اعتماد خود را به وی از دست داده و ااعتبار خروشچف در پی نحوه مواجهه او با بحران موشکی ۱۹۶۲ کوبا کاهش یافت. وی در سال ۱۹۶۴ در یک کودتای حزبی ساقط شد. در دوران برژنف جانشین خروشچف، شرایط زندگی برای توده‌های مردم قابل پیش‌بینی‌تر و مناسب‌تر شد اما سرکوب سیاسی ادامه یافت. با این حال با توجه به کاهش رشد اقتصادی و سربرآوردن مشکلات اجتماعی دوران برژنف به «عصر رکود» معروف شد. از سال ۱۹۷۹ شوروی در جنگی طولانی و خونبار در افغانستان درگیر شد که یک نسل کامل قربانی آن شدند.

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:11 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

روسیه، ای دژ مقدسمان
روسیه، ای میهن عزیزمان
با اراده راسخ و عزم باشکوه‌ات —
یادمان تمام دوران‌هایی

 

ترجیع‌بند
پرشکوه باش ای مام میهن،
که فرزندانت از عهد باستان با هم پیمان برادری داشته‌اند
خرد نیاکان را گرامی داشته‌اند
بدرخش میهنم، که مایه افتخار مایی!

از دریاهای جنوبی تا شمالگان
جنگلها و دشت‌هایمان گسترده شده
تو یکتایی، تو بی‌همتایی —
خداوند پاسدار تو است

 

ترجیع‌بند

 

سرزمینی پهناور و رویایی برای زندگی
پیش روی ما گسترانده‌ای
ما از ایمان به تو نیرو می‌گیریم
پاینده بودی، هستی و مانی

 

ترجیع‌بند

راسیا - اسوِشنایا ناشا دِرژاوا،
راسیا - لوبیمایا ناشا استرانا،
ماگوچایا والیا، وِلیکایا اسلاوا —
توایو داستایانیه نا وسه وِرمِنیا

 

پریپِف
اسلاوسیا آتِچِستوا ناشیه اسوابادنایه،
برادسکیح نارادوف سایوز ویکا وای،
پرِدکامی دانایا مودراست نارُدنایا!
اسلاوسیا، استرانا! می گاردیمسیا تابوی!

آت یوژنیح ماری دا پالیارناگا کرایا
راسکینولیس ناشی لیسا ای پالیا
آدنا تی نا اسویه‌ته! آدنا تی تاکایا —
خرانیمایا باگام رادنایا زملیا

 

پریپِف

 

شیراکی پراستار دلیا مِچتی ای دلیا ژیزنی
گرادوشچیه نام آتکریوایوت گادا
نام سیلو دایوت ناشا ویرناست آتچیزنیه
تاک بیلا، تاک اِست ای تاک بودیه‌ت وسیگدا

 

پریپِف

Россия — священная наша держава,

Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

 

Припев:
Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

 

Припев

 

Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!

 

Припев

روسیه، ای دژ مقدسمان
روسیه، ای میهن عزیزمان
با اراده راسخ و عزم باشکوه‌ات —
یادمان تمام دوران‌هایی

 

ترجیع‌بند
پرشکوه باش ای مام میهن،
که فرزندانت از عهد باستان با هم پیمان برادری داشته‌اند
خرد نیاکان را گرامی داشته‌اند
بدرخش میهنم، که مایه افتخار مایی!

از دریاهای جنوبی تا شمالگان
جنگلها و دشت‌هایمان گسترده شده
تو یکتایی، تو بی‌همتایی —
خداوند پاسدار تو است

 

ترجیع‌بند

 

سرزمینی پهناور و رویایی برای زندگی
پیش روی ما گسترانده‌ای
ما از ایمان به تو نیرو می‌گیریم
پاینده بودی، هستی و مانی

 

ترجیع‌بند

راسیا - اسوِشنایا ناشا دِرژاوا،
راسیا - لوبیمایا ناشا استرانا،
ماگوچایا والیا، وِلیکایا اسلاوا —
توایو داستایانیه نا وسه وِرمِنیا

 

پریپِف
اسلاوسیا آتِچِستوا ناشیه اسوابادنایه،
برادسکیح نارادوف سایوز ویکا وای،
پرِدکامی دانایا مودراست نارُدنایا!
اسلاوسیا، استرانا! می گاردیمسیا تابوی!

آت یوژنیح ماری دا پالیارناگا کرایا
راسکینولیس ناشی لیسا ای پالیا
آدنا تی نا اسویه‌ته! آدنا تی تاکایا —
خرانیمایا باگام رادنایا زملیا

 

پریپِف

 

شیراکی پراستار دلیا مِچتی ای دلیا ژیزنی
گرادوشچیه نام آتکریوایوت گادا
نام سیلو دایوت ناشا ویرناست آتچیزنیه
تاک بیلا، تاک اِست ای تاک بودیه‌ت وسیگدا

 

پریپِف

Россия — священная наша держава,

Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

 

Припев:
Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

 

Припев

 

Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!

 

Припев

روسیه، ای دژ مقدسمان
روسیه، ای میهن عزیزمان
با اراده راسخ و عزم باشکوه‌ات —
یادمان تمام دوران‌هایی

 

ترجیع‌بند
پرشکوه باش ای مام میهن،
که فرزندانت از عهد باستان با هم پیمان برادری داشته‌اند
خرد نیاکان را گرامی داشته‌اند
بدرخش میهنم، که مایه افتخار مایی!

از دریاهای جنوبی تا شمالگان
جنگلها و دشت‌هایمان گسترده شده
تو یکتایی، تو بی‌همتایی —
خداوند پاسدار تو است

 

ترجیع‌بند

 

سرزمینی پهناور و رویایی برای زندگی
پیش روی ما گسترانده‌ای
ما از ایمان به تو نیرو می‌گیریم
پاینده بودی، هستی و مانی

 

ترجیع‌بند

راسیا - اسوِشنایا ناشا دِرژاوا،
راسیا - لوبیمایا ناشا استرانا،
ماگوچایا والیا، وِلیکایا اسلاوا —
توایو داستایانیه نا وسه وِرمِنیا

 

پریپِف
اسلاوسیا آتِچِستوا ناشیه اسوابادنایه،
برادسکیح نارادوف سایوز ویکا وای،
پرِدکامی دانایا مودراست نارُدنایا!
اسلاوسیا، استرانا! می گاردیمسیا تابوی!

آت یوژنیح ماری دا پالیارناگا کرایا
راسکینولیس ناشی لیسا ای پالیا
آدنا تی نا اسویه‌ته! آدنا تی تاکایا —
خرانیمایا باگام رادنایا زملیا

 

پریپِف

 

شیراکی پراستار دلیا مِچتی ای دلیا ژیزنی
گرادوشچیه نام آتکریوایوت گادا
نام سیلو دایوت ناشا ویرناست آتچیزنیه
تاک بیلا، تاک اِست ای تاک بودیه‌ت وسیگدا

 

پریپِف

Россия — священная наша держава,

Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

 

Припев:
Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

 

Припев

 

Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!

 

Припев

روسیه، ای دژ مقدسمان
روسیه، ای میهن عزیزمان
با اراده راسخ و عزم باشکوه‌ات —
یادمان تمام دوران‌هایی

 

ترجیع‌بند
پرشکوه باش ای مام میهن،
که فرزندانت از عهد باستان با هم پیمان برادری داشته‌اند
خرد نیاکان را گرامی داشته‌اند
بدرخش میهنم، که مایه افتخار مایی!

از دریاهای جنوبی تا شمالگان
جنگلها و دشت‌هایمان گسترده شده
تو یکتایی، تو بی‌همتایی —
خداوند پاسدار تو است

 

ترجیع‌بند

 

سرزمینی پهناور و رویایی برای زندگی
پیش روی ما گسترانده‌ای
ما از ایمان به تو نیرو می‌گیریم
پاینده بودی، هستی و مانی

 

ترجیع‌بند

راسیا - اسوِشنایا ناشا دِرژاوا،
راسیا - لوبیمایا ناشا استرانا،
ماگوچایا والیا، وِلیکایا اسلاوا —
توایو داستایانیه نا وسه وِرمِنیا

 

پریپِف
اسلاوسیا آتِچِستوا ناشیه اسوابادنایه،
برادسکیح نارادوف سایوز ویکا وای،
پرِدکامی دانایا مودراست نارُدنایا!
اسلاوسیا، استرانا! می گاردیمسیا تابوی!

آت یوژنیح ماری دا پالیارناگا کرایا
راسکینولیس ناشی لیسا ای پالیا
آدنا تی نا اسویه‌ته! آدنا تی تاکایا —
خرانیمایا باگام رادنایا زملیا

 

پریپِف

 

شیراکی پراستار دلیا مِچتی ای دلیا ژیزنی
گرادوشچیه نام آتکریوایوت گادا
نام سیلو دایوت ناشا ویرناست آتچیزنیه
تاک بیلا، تاک اِست ای تاک بودیه‌ت وسیگدا

 

پریپِف

Россия — священная наша держава,

Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

 

Припев:
Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

 

Припев

 

Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!

 

Припев

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 10:57 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام و صد سلام به شما دوستان عزيز چه طوره يكم باهم بخنديم

کارمند

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


دانشجوی دانشگاه شریف

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


دیپلمه

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


دودی

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


مادر جان

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


مژگان جون

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


هنرمند

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


برنزه

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


جنگولک

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


مجری

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


فروشنده

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


خریدار

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


خفاش

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


کیف قرمزی

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


پشت کنکوری

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


جیگر

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


معلم

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


مدل

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


کپل

تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


پلنگی

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


مو قشنگ

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


تپل خنگ

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


بچه مدرسه ای

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


تر و تمیز

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


پیرزن

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


پر مشغله

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


نوجوان

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


دهاتی

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


روشنفکر

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو


ورزشکار

 تیـپ های جـالب زنـان و دختـران ایـرانی در متـرو

عزیز خانوم

29 / 4 / 1391برچسب:, :: 19:17 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام به شما دوستان گرامي مدير وبلاگ با شما صحبت مي كند.7بخش جديد به نام هاي :1-كاريكاتورهاي خنده دار(آلمان)،2-سياسي و اقتصادي(آمريكا)،3-فرهنگي وهنري(فرانسه)،5-تاريخي و گردشگري(انگلستان)،6-علمي(روسيه)7-ورزشي(آلمان)8-آشپزي (چين) افتتاح شد.

با تشكر آلمان

29 / 4 / 1391برچسب:, :: 19:6 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 با سلام جهت خواندن اولين مصاحبه حتما بايد عضو شويد(عضوشدن كه كاري نداره)

 

اين بخش خيلي باحاله

باتشكر آلمان

 

 

مصاحبه در ادامه مطلب است

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.


ادامه مطلب ...
29 / 4 / 1391برچسب:, :: 12:48 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام دوستان عزيز مديريت وبلاگ با شما صحبت مي كند جهت عضويت حتما ايميل خود را بنويسيد درغير اين صورت ما نمي توانيم با شما در ارتباط باشيم.

دوست عزيزي به نام ساناز ايميل تان را ننوشته ايد شما را از عضويت حذف كردم لطفا مجددا عضو شويد.

با تشكر آلمان

28 / 4 / 1391برچسب:, :: 18:43 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
28 / 4 / 1391برچسب:, :: 15:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

               

 

باحال بود، نه ؟؟؟؟!!!!

برای دیدن قسمت 1 به بعد باید عضو شوید. (قسمت 1 = قسمت بعدی)

نظر هم فراموش نشه!!!!

توجه: گونه کپی برداری از نقاشی های بخش " داستان های 1+5 " پیگرد قانونی دارد.

28 / 4 / 1391برچسب:, :: 14:10 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

آخرین کلمات یک پلیس : شیش بار شلیک کرده ، دیگه گلوله نداره!

آخرین کلمات یک ملوان : من چه می دونستم که باید شنا بلد باشم!  

آخرین کلمات یک چترباز : پس چترم کو؟!  

آخرین کلمات یک سرباز تحت آموزش هنگام پرتاب نارنجک : گفتی تا چند بشمرم؟!  

آخرین کلمات یک جلاد : ای بابا ، باز تیغه ی گیوتین گیر کرد!

آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون : این نوع مار رو میشناسم ، سمی نیست!  

آخرین کلمات یک خبرنگار : بله ، سیل داره به طرفمون میاد!  

آخرین کلمات یک خلبان :  ببینم چرخها باز شدند یا نه؟!  

آخرین کلمات یک داور فوتبال : نخیر گل نبود، آفساید بود! 

آخرین کلمات یک دربان : مگه از روی نعش من رد بشی!  

 آخرین کلمات یک دوچرخه سوار  :  نخیر تقدم با منه!
   

آخرین کلمات یک دیوانه : من یه پرنده ام!!! 

آخرین کلمات یک شکارچی : مامانت کجاست کوچولو؟! 

آخرین کلمات یک غواص : نه این طرفها کوسه وجود نداره! 

آخرین کلمات یک فضانورد : وای! فقط برای یک ربع دیگه هوا دارم!

آخرین کلمات یک قصاب : اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم! 

آخرین کلمات یک قهرمان : کمک نمیخوام ، همه اش هفتاد نفرند!!! 

آخرین کلمات یک کارآگاه : قضیه روشنه ، قاتل شما هستید! 
آخرین کلمات یک کامپیوتری : هارد دیسک پاک شده!  

آخرین کلمات یک گروگان : من که میدونم تو عرضه ی شلیک کردن نداری! 
آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه : این آزمایش کاملاً بی خطره! 

آخرین کلمات یک متخصص خنثی کردن بمب : این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه!  

آخرین کلمات یک معلم رانندگی : نگه دار! چراغ قرمزه! 

آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی : من عادت ندارم با پنجره بسته بخوابم!
 

آخرین کلمات یک گیتاریست: همه چی آمادس، میریم برای بهترین اجرا!! 

آخرین کلمات یک دانشجو: کی فارغ التحصیل میشیم از درس خلاص شیم؟!  

آخرین کلمات یک ناظم: 20 دقیقه تاخیر! 2 نمره انظباط ازت کم می کنم!!!  

آخرین کلمات یک رقاص: این شد آهنگ!! چه خوشگل شدم امشب! چه خوشگل چه خوشگل!!!!

 

باحال بود نه؟؟؟؟!!!   

نظر فراموش نشه!! 

انگلستان

27 / 4 / 1391برچسب:, :: 19:2 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

لاک پشت ماتا ماتا

این لاک پشت ابتدا در داخل شهر در کنار رودخانه ها و نهرهایی که دارای آب تازه با جریان ملایم هستند دیده شده است. بدن غول پیکر همراه با لاک نرم این حیوان می‌تواند در طول به رشد ۶ فوت (حدود ۲ متر) و در وزن به بیشتر از ۱۰۰ پوند (حدود ۵۰ کیلوگرم) برسد.

ماتاماتا در کنار نهرهایی با آبهای تیره و آرام، برکه های راکد، مرداب ها، باتلاق ها در قسمتهای شمالی بولیوی، شرق پرو، اکوادور، شرق کلمبیا، ونزوئلا، گینه، و بخشهای شمالی و مرکزی برزیل زندگی می‌کند. ماتاماتا از انواع حیوانات آبزی به شمار می‌آید، اما ترجیح می‌دهد در آبهای کم عمق زندگی کند تا راحت بتواند برای نفس کشیدن به سطح آب بیاید

 

جوجه تیغی پوزه دراز

این اچیدناها یک گروه از دو گروه پستانداران تخم گذار هستند (گروه دیگر آنها پلاتیپوسها هستند). این جوجه تیغی های پوزه دراز در گینه جدید زیاد دیده می‌شوند.

 

آرمادیلوی پری مانند صورتی رنگ

این حیوان در آرژانتین مرکزی یافت شده است و در دشتهای بی آب و شنی پوشیده شده از کاکتوسها و بوته های خاردار سکونت دارد. این حیوان زمانی که می‌ترسد این توانایی را دارد که زیر خاک از نظرها پنهان شود. آرمادیلوها سوراخهای کوچکی در زیر زمین نزدیک مجتمع مورچه ها در خاک خشک حفر می‌کنند. و معمولا ًاز مورچه و نوزادانشان در نزدیکی پناهگاهشان تغدیه می‌کنند

 

موش گوش دراز

این “میکی موس بیابانی” جانوری جونده شبیه موش است، دم دراز، پاهای عقبی بلند برای پریدن و به خصوص گوش خیلی درازی دارد. این موش در بیابانهای چین و مغولستان یافت شده است. این حیوان در لیست قرمز در گروه حیوانات در حال انقراض طبقه بندی شده است.

 

جانور حشره خوار الفانت

آنها به طور وسیعی در بخشهای جنوبی آفریقا گسترده اند و اگرچه در محلهای عمومی و اجتماعی زندگی نمی کنند، ولی قادر به زندگی کردن در انواع زیستگاه های طبیعی از بیابان نامیب گرفته تا مکانهای صخره ای جنوب آفریقا و جنگل های انبوه

هستند.

 

رگوش پاتاگونیان مارا

یک حیوان جونده درشت هیکل که هم شبیه خرگوش و هم شبیه یک الاغ به نظر می‌رسد. این پاتاگونیان مارا در قسمتهای مرکزی و جنوبی آرژانتین زندگی می‌کند. ماراها در علف زارهای کم باران و بوته زارها و دشتها سکونت دارند

 

موش کور با بینی ستاره ای شکل

موش کور بینی ستاره ای در مناطق مرطوب نواحی پست زندگی می‌کند. از جانوران بدون مهره کوچک، حشره های آبزی،کرمها وحلزونها تغذیه می‌کند. او شناگر ماهری است و می‌تواند در قسمتهای پایینی نهرها و دریاچه ها برای یافتن غذا به جستجو بپردازد. مثل بقیه موش کورها می‌تواند تونلهای کم عمقی حفر کند؛ اغلب راه خروج این تونلها از زیر آب می‌باشد.

شاخکهای حساس بینی تقریباً با یکصد هزار شاخک ریز پوشیده شده است که به غریبه ها صدمه می‌زند

 

بز کوهی سایگا

سایگا جزو حیوانات در حال انقراض طبقه بندی شد. امروزه تخمین زده می‌شود که مجموعاً ۵۰٫۰۰۰ سایگا وجود داشته

باشند، که در کالمیکیا، سه منطقه در قزاقستان و در دو منطقه قرنطینه شده در مغولستان زندگی می‌کنند.

 

باتشکر فراوان آلمان
 

26 / 4 / 1391برچسب:, :: 16:27 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

سلام و درودی دوباره بر شما بازدیدکنندگان عزیز. امیدواریم حالتان خوب و روزگار به کام باشد. این بار هم با بخش جدیدی در خدمت شما هستیم به نام زنگ تفریح!اداره ی این بخش به عهده ی هر 6 کشور است و به هیچ وجه در مورد هیچ چیز هیچ کشوری نیست و فقط برای خنده و لذت بردن است. در این بخش مطالبی مانند عکس هایی جالب، جوک های خنده دار و این جور مسائل گذاشته می شود.

در افتتاحیه این بخش چند تا عکس جالب و زیبا از حیوانات مختلف گذاشته ایم که امیدواریم خوشتان بیاید. در آخر هم نظر بگذارید که کدام یک باحال تر است. من که خیلی ازشون خوشم اومد!

 

               

 

                

 

               

 

                       

 

                           

 

                            

 

                        

 

                            

 

                 

 

                 

 

                  

 

            

سربلند باشید!

نظر یادتون نره!!

انگلستان

25 / 4 / 1391برچسب:, :: 18:49 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

خدا نگهدار ملکه باد (God Save the Queen)، یا خدا نگهدار پادشاه باد (God Save the King)، سرود ملی است که در بریتانیا و قلمروهای آن (کشورهای مستعمره) مانند نیوزلند (از ۱۹۷۷)، کانادا (۱۹۸۰)، استرالیا (۱۹۸۴) و جامائیکا استفاده می‌شود. نام این و همچنین محتوای آن پس از مرگ جرج ششم و به سلطنت رسیدن ملکه الیزابت دوم تغییر کرد و همین طور که معلوم است «پادشاه» به «ملکه» و همچنین در محتوای آن همه ی مذکر ها به مونث تبدیل شدند. حال متن آن را با هم می خوانیم:

 

God save our gracious Queen
Long live our noble Queen
God save the Queen
Send her victorious
Happy and glorious
Long to reign over us
God save the Queen


O Lord, our God, arise
Scatter her enemies
And make them fall
Confound their politics
Frustrate their knavish tricks
On thee our hopes we fix
God save the Queen


Thy choicest gifts in store
On her be pleased to pour
Long may she reign
May she defend our laws
And ever give us cause
To sing with heart and voice
God save the Queen

From every latent foe
From the assassins blow
God save the Queen
O'er her thine arm extend
For Britain's sake defend
Our mother, prince, and friend
God save the Queen

 

نظر فراموش نشه!

 

 

24 / 4 / 1391برچسب:, :: 21:2 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

زندگي نامه ي توماس اديسون

توماس اديسون در سال 1847 در ميلان ،اوهایوی آمریکا متولد شد . تام در كودگي نتوانست مانند ديگر بچه ها در مدرسه موفق باشد . مادرش تصميم گرفت او را در خانه تحت تعليم قرار دهد، تعداد زيادي كتاب به او داد تا مطالعه كند . تام پسري كنجكاو بود . هميشه علاقه داشت كه بفهمد كه چيزهاي اطرافش چگونه عمل مي كنند .

 

دوست داشت كه بتواند كاري كند كه آنها بهتر عمل كنند . مادرش به وي اجازه داد تا لابراتواري در خانه برايش درست شود تا او بتواند آزمايشات خود را انجام دهد. در هنگام جواني تام آزمايشگاهي از خودش درست كرد جايي كه مي توانست ايده ها و نظرياتش را آزمايش كند . بسياري از چيزها را در اين آزمايشگاه اختراع داد . مي توانيد حدس بزنيد كه اختراع مورد علاقه اش چه بود؟

گرامافون يا دستگاه ضبط صوت اگر در آن زمان موسيقي گوش دهيد، يا بايد خودتان آنرا مي نواختيد و يا به كنسرتها مي رفتيد . معروفترين اختراع اديسون چراغ حبابي بود . در آن زمان، مردم از چراغ هاي نفتي وگازي براي روشن كردن خانه هايشان استفاده مي كردند.

اديسون مي دانست كه استفاده از الكتريسيته بسيار ساده تر و ارزانتر خواهد بود . مشكل اينجا بود كه كسي نمي دانست چگونه بايد اين كار را انجام دهد .

 
اديسون مدت زيادي بر روي ايده اش كار كرد . بسيازي چيزها را استفاده كرد كه هيچ كدام عمل نمي كردند . اما او هيچ گاه مايوس نشد و كارش را قطع نكرد ، او ادامه داد تا روزي كه توانست آنچه را مي خواست بدست آورد . امروز ، شما به سادگي مي توانيد با فشار دادن كليدي هز زمان نور وروشنايي را داشته باشيد . همچنين اديسون اولين نيروگاه برق را ايجاد كرد كه به 85 مشتري برق مي فروخت و توانايي روشن كردن 5000 لامپ را دارا بود . او در سال 1882 در نيويورك اين كار را انجام داد . اديسون همچنين دوربين متحرك را اختراع كرد . هنگامي كه شما به تماشا فيلم و يا تلويزيون مي رويد ، مي توانيد از ايده و كارهاي سختي كه انجام داده است تشكر كنيد . بسياري از ماشين هاي الكتريكي كه امروزه در خانه ها يا مدارس ديده مي شوند از ايده ها و نظريات اديسون نشات گرفته اند .

اختراع كردن بهترين چيزي بودن كه اديسون به آن علاقه داشت . او ابتدا مي انديشيد كه اشياء پيرامونش چگونه كار مي كنند، پس فكر مي كرد كه چگونه مي تواند كاري كند كه آنها بهتر عمل كنند . كه به آن الهام مي گويند . اما قسمت متشكل كار اينجا بود كه اديسون بايد ايده هايش را در عمل پياده مي كرد طوري كه آنها كار مي كنند . او انواع چيزها را استفاده مي كرد تا در نهايت دقيقا" آن چه را كه مي خواست مي توانست پيدا كند . خود او آنرا سخت كاركردن و نا اميد نشدن مي دانست او مي گفت: اختراع يك درصد الهام گرفتن و 99 درصد پشتكار و جديت است . 

با تشکر آمریکا
24 / 4 / 1391برچسب:, :: 15:0 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درود بر شما. این دفعه با یک مطلب دیگر در خدمت شما هستیم که در مورد کلاه های انگلیسی است. همانطور که می دانید یکی از زیبا ترین آداب و سنن انگلیسی ها گذاشتن کلاه های زیبا بر روی سر خود است. این کلاه ها ممکن است برای مراسم مخصوصی (مثلا دیدن ملکه یا مراسم عروسی و مهمانی) یا همین طوری طراحی شده باشند. برخی از این کلاه ها پر دار هستند و بعضی ها هم توری همینطور بعضی گلدار ولی مدل ساده آن هم زیاد وجود دارد. حالا عکس چند تا از این کلاه های زیبا و عجیب و غریب را می بینید. در آخر برایمان بنویسید (نظر دهید) که کدام خوشگل تر است.

        

                            

 

                             

 

                                  

 

                         

 

                               

 

و این هم دو عکس از ملکه الیزابت با کلاه های انگلیسی:

 

                                      

 

                               

24 / 4 / 1391برچسب:, :: 13:26 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

اسب کوارتر(Quarter)امریکایی

 

این نژاد آمریکایی بوده و از آمیزش نژادهای عرب، بارب و اسپانیایی به وجود آمده و با آمیزش با اسب های اصیل انگلیسی اصلاح یافته است.

قد متوسط آن حدود ۱٫۵۰ متر است. سر آن کوچک و مثلث شکل است و بدنی عضلانی دارد. سرعت این اسب در مسافت های کوتاه بالاست و در مسابقات وسترن و رودئو مورد استفاده بسیار قرار می گیرد.

تقریباً همهٔ رنگ ها در این نژاد دیده می شوند.


کوارتر آمریکایی یک تیره جداگانه می باشد. وجه تسمیه اسب کوارتر به خاطر توانایی این اسب در مسابقات یک چهارم مایل (quarter a mile) می باشد.

نژادی همه کاره می باشند که بدن محکم و عضلانی آنها توانایی مانورهای پیچیده و بغرنج را فراهم می کند.

این استعدادها باعث شده که از آنها در کارهای مزرعه و سوارکاری نمایشی و سواری آزاد به بهترین نحو استفاده شود.

لازم به ذکر است که اسب های کابوی های آمریکایی در زمان خودشان از این نژاد بوده.

نژاد سدلبرد آمریکایی

نژادی از اسب های وسترن(کابوی)

24 / 4 / 1391برچسب:, :: 12:43 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

مثل های آمریکایی

((آهسته برو همیشه برو.((

 

((در جای خودت بنشین؛ کسی بلندت نخواهد کرد.((

((برای خوردن زندگی مکن؛ بلکه بخور برای زندگی کردن.((

 

((احمق و پولش به زودی از هم جدا می شوند.((

 

((تاسف خوردن، جبران قرض رانمی کند.((

 

((دو فکر بهتر از یک فکر است.((

 

((کسی که شرم ندارد، وجدان هم ندارد)).

 

((زود رسیده زود فاسد می شود.((

 

((عدالت، مجموعه وظایف اخلاقی است.((

 

((مهربانی مانند کاشتن بذر گندماست که با گذشت زمان افزایش می یابد.((

 

23 / 4 / 1391برچسب:, :: 21:47 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

داستان های1+5 یادتون نره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بزودی می توانید قسمت اول این داستان های مصور را در وبلاگ ما ببینید! فقط کافیست عضو شوید تا این مجموعه ی خنده دار را ببینید. پیشنهاد ما این است که قسمت اول را که به عضویت نیازی ندارد را مشاهده کنید و سپس در صورت تمایل عضو شوید. هرچه تعداد اعضا بیشتر می شود، زمان نمایش این داستان های مصور نزدیک تر می شود.

پس سریع ثبت نام کنید! و با ما باشید در... 

داستان های مصور 1+5

ببینید بخوانید بخندید

23 / 4 / 1391برچسب:, :: 11:41 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

انگلیسی‌ها نسبت به اظهارات كلی و بدون پایه و اساس بی‌اعتمادند. آنها بیش از دیگران نسبت به آنچه دقیقاً قول داده‌اند، عمل می‌كنند. بنابراین، می‌خواهند دقیقاً بدانند كه خود را به چیز متعهد می‌كنند.

فرانسوی‌ها اعتقاد دارند، وقتی كه با یك انگلیسی مشغول بحث هستند به هیچوجه نباید باوی چانه زد، زیرا در آن صورت، انگلیسی فرد چانه زننده را به چشم یك خرده سوداگر و یا فروشندة دوره گرد، پنداشته و ارزشی برای وی قائل نخواهند شد، بلكه برای موفقیت در برخورد با یك فرد انگلیسی باید وضع خود را نشان داد و برگفتة خود تأكید كرد بدون آنكه لازم باشد علتی برای آن ذكر گردد و این ثبات قدم، ارزش طرف مقابل را در برابر فرد انگلیسی افزایش خواهد داد.

فرانسویان در مورد همسایه‌های انگلیسی خود، اعتقاد دارند كه ایشان در طول تاریخ به خوبی توانسته‌اند شراب نو را در جام كهنه بریزند و در مقایسه بین خود و انگلیسی‌ها معتقدند كه یك فرانسوی یعنی یك مرد عاقل؛ دو فرانسوی یعنی بحث و گفتگو؛ سه فرانسوی یعنی بی‌نظمی و آشوب. و یك انگلیسی یعنی یك ابله، دو انگلیسی یعنی باشگاه ورزشی و سه انگلیسی یعنی امپراطوری بریتانیا.


انگلستان

23 / 4 / 1391برچسب:, :: 12:31 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

                         

  الیزابت دوم با نام کامل الیزابت الکساندرا مری ویندسور متولد ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ رئیس دولت کشور پادشاهی متحد(بریتانیا) و پانزده کشور مستقل است که روی هم با عنوان قلمروهای همسود شناخته می‌شوند.
امروز بیش از ۱۲۸ میلیون نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که او صدر حکومت آنان است.

   او در حال حاضر پس از شاه بامیبول در تایلند طولانی‌ترین دورهٔ صدارت حکومت در جهان را به عهده دارد. (60 سال حکومت) در طول پنج دهه حکومت او شاهد یازده فعالیت نخست وزیر (بدون حساب نخست وزیر الان بریتانیا، دیدوید کامرون) در پادشاهی متحد و چندین نخست وزیر در سایر نواحی اتحادیه کشورهای همسود بوده است.

  از مرگ پدرش شاه جرج ششم در ۶ فوریه ۱۹۵۲، الیزابت دوم به مقام ریاست دولت در پادشاهی متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سیلان، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید. او در ضمن مقام‌های صدر مشترک‌المنافع، فرماندار عالی کلیسای انگلستان، لرد مان و دوک لانکستر را نیز به عهده دارد. 

   در بریتانیا، مقام سلطنت جنبه تشریفاتی و نمادین دارد و اگرچه بسیاری از نهادهای حکومتی به نام پادشاه یا ملکه این کشور فعالیت می‌کنند، اما او عملا دارای اختیارات اجرایی و در نتیجه، مسئولیت سیاسی نیست و تصمیمات حکومتی، حتی در مورد بسیاری از موضوع‌های مربوط به خاندان سلطنتی و نهاد سلطنت، به نام پادشاه یا ملکه اما توسط دولت، پارلمان و سایر نهادها اتخاذ و اجرا می‌شوند

امضا:

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 21:49 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

ميدان تیانانمن

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 17:45 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

ماری آنتوانت

ماری آنتوانت معروف به اتریشی (۱۷۵۵ تا ۱۷۹۳ میلادی) واپسین ملکه پیش از انقلاب کبیر فرانسه است.

وی در سال ۱۷۵۵ در شهر وین در کشور اتریش زاده شد. ماری آنتوانت، دختر فرانسوای اول بود و در سال ۱۷۷۰ به همسری شاهزاده لویی درآمد. چهار سال پس از ان لویی به پادشاهی فرانسه رسید و ماری آنتوانت شهبانوی فرانسه شد.

پرونده-Marie-Antoinette,_1775_-_Musée_Antoine_Lécuyer.jpg

آنتوانت یک بانوی اشرافزاده، ولخرج و خوشگذران بود که از روند جامعه آگاهی چندانی نداشت. گفته شده که زمانی که صدای انقلاب فرانسه بلند شده بود وی از کسی پرسید: که مردم چه می‌خواهند؟ آن شخص پاسخ داد: گرسنه‌اند و نان می‌خواهند. و شهبانو گفته بود: اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند!

در کل مردم فرانسه از او بیزار بودند و این بیزاری را در روزنامه‌های بومی آن زمان به نمایش می‌گذاشتند.

در کوران انقلاب ماری آنتوانت از برادرش لئوپولد دوم پادشاه اتریش درخواست یاری کرد. با اعلام جنگ اتریش به فرانسه در حال انقلاب، مردم خشمگین در ۱۰ آگوست ۱۷۹۲ به پادشاهی لویی شانزدهم بر فرانسه پایان دادند. خانواده پادشاهی به زندان افتادند و کوشش شاه و شهبانو برای گریز نافرجام ماند و سرانجام در ۱۶ اکتبر ۱۷۹۳ در حدود نه ماه بعد از اعدام همسرش به دست گیوتین سپرده شد.

با بازگشت بوربون‌ها به سلطنت فرانسه و به قدرت‌رسیدن لویی هجدهم، جسد ماری آنتونت و همسرش لوئی شانزدهم به کلیسای سلطنتی سن‌دنُی منتقل و پس از طی مراسم تشریفاتی، در آن‌جا دفن شد. 

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 17:44 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
22 / 4 / 1391برچسب:, :: 17:40 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

ژول ورن

 

 ژول ورن (به فرانسویJules Verne)‏ (۱۹۰۵-۱۸۲۸) نویسنده و آینده‌نگر فرانسوی بود که کتابهای زیادی با مضمون علمی-تخیلی نوشت.

او هنگامی از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌های خود سخن گفت که هنوز بشر نتوانسته بود وسایل و امکانات چنین سفرهایی را فراهم کند. آثار او از نظر ترجمه به زبان‌های دیگر بعد از آثار آگاتا کریستی در رده دوم جهانی هستند. سال ۲۰۰۵ به مناسبت صدمین سال مرگ او «سال ژول ورن» نامیده شد. تاکنون چندین فیلم از آثار او ساخته شده‌است.

Jules Verne.gif

 

ژول ورن در هشتم فوریه ۱۸۲۸ میلادی در یک خانواده مرفه در منطقه فدو از شهر نانت فرانسه به دنیا آمد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشته حقوق به پایان برد اما ذوق نمایشنامه‌نویسی و رمان‌نویسی او را بر آن داشت که کم‌کم به سوی ادبیات کشیده شود. در ابتدا هرچند موفق نبود، ولی بعد پیشرفت سریعی کرد. «پنج هفته در بالون» او بسیار موفق بود و هواخواهان بسیاری یافت. ناشر آثار او، پیر-ژول هتزل برای او دوست و مشاور و همراه بسیار خوبی بود.

Jules Verne in 1892.jpg

از این گذشته، ژول ورن با دقت و نکته بینی به معرفی کشورها می‌پرداخت برای نمونه در بخشی از کتاب فاتح آسمان‌ها به شناساندن ایران نیز می‌پردازد. از کویر لوت و خطه شمال و دریای مازندران سخن به میان می‌آورد و در توصیف آن مکانها از خود مهارت به سزایی نشان می‌دهد.

در آغاز آثار ژول ورن تنها در میان کودکان طرفداران و علاقمندانی داشت تا آن که منتقد و نویسنده‌ای به نام مارسل موره (۱۹۶۹-۱۸۸۷) چندین کتاب و رساله درباره ژول ورن نوشت و او را چنان که بود به دنیا معرفی کرد. مارسل موره در دو کتاب: «ژول ورن بسیار شگفت انگیز» (۱۹۶۰) و «اکتشافات ژول ورن» (۱۹۶۳) ژول ورن را به دنیا شناساند و از آن به بعد دوستداران ادب با نظر جدی تری به ژول ورن می‌نگرند.

ژول ورن که هفتاد و هفت سال (۱۹۰۵ - ۱۸۲۹) درین کره خاکی زیست، نزدیک به هشتاد داستان دراز و کوتاه و رساله نوشتهٔ پژوهشی و نوشتار نوشته‌است. مانند تاریخ مصر و فرانسه و مستعمره‌هایش (۱۸۶۸تاریخ رهنوردیهای بزرگ و رهنوردیهای بزرگ (۱۸۷۸) کریستف کلمب (۱۸۸۳) و افزون بر آن پانزده نمایشنامه نوشته که در آن دوره بروی صحنه رفته‌است . با این باز یاد این نکته بایسته‌است که نام اوری او با سه درازداستان نام آورش پنج هفته در بالن و رهنوردی به میان زمین و از ماه به زمین آغاز شد. با این باز دلکش اینکه در دورانی که نویسندگان خوش قریحه وچیره دستی چون بالزاک، دیکنز، الکساندر دوما و تولستوی و داستایوفسکی، تورگنیف،فلوبر، استاندال و جورج الیوت و امیل زولا و ده‌ها نویسنده نامدار دیگر بودند، ژول ورن نه تنها نویسنده و گردآور ورزیده جای خود را باز کرد، بلکه با پیش بینی‌های ارزنده و روشن بینانهٔ خود، چراغ راهنمای نوآوران و دانشمندان در نیم و حتی یک سده پس از آن گردید که شایع است کشتی هسته‌ای ناتیلوس از روی نوشتهٔ نامدار او هشتاد فرسنگ زیر دریا ساخته شد و به همین روی نام آن کشتی افسانه‌ای بر این کشتی راستین نهاده شد.

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 17:41 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

در زبان چینی نگارش به دو صورت است:

  1. سنّتی یا کلاسیک
  2. ساده شده

مورد اوّل خط اصیل زبان چینی می‌باشد که از سده‌های دور برای نگارش این زبان به کار می‌رفته‌است و اکنون در کشورهای جمهوری چین(تایوان)، هنگ کنگ، ماکائو و چینی‌های مقیم ایالات متّحده و غرب رایج است. مورد دوّم ساده شده همان خط سنّتی است که در جمهوری خلق چین و سنگاپور رایج است.این خط به دستور مائوزِدونگ مؤسّس جمهوری خلق چین ازساده کردن خط سنّتی به دست آمده‌است.

تعداد کاراکترهای(علائم نگارشی)این زبان که در چینی به آنها خَنزی (汉字)به طور سنّتی بالغ بر ۷۰٬۰۰۰تا۸۰٬۰۰۰ عدد می‌باشد که البته امروزه همگی آنها (جز برای کاربردهای ادبی و مطالعاتی) منسوخ شده‌اند و در حال حاضر یک چینی یا یک خارجی که میخواهد چینی بیاموزد، برای آنکه بتواند بگوید سواد کامل دارد باید تنها حدود ۱۰٬۰۰۰ کاراکتر را بتواند بخواند و بنویسد. امروزه برای آوانویسی یا romanization این زبان از سیستمی مبتنی بر الفبای لاتین به نام پین این(pin yin)استفاده می‌شود.

زبان‌ها و گویش‌های چینی

 
 
 
گستره گویش‌های مختلف زبان چینی در چین

در سرتاسر کشور چین زبان‌ها و گویش‌های مختلفی وجود دارد که اختلاف و فرق اکثر آنها در چگونگی تلفّظ هجاها می‌باشد که در بالا توضیح داده شد.مثلاً یک هجا در زبان یک ناحیه با یک آهنگ خاص یک معنی می‌دهد و در ناحیه‌ای دیگر با همان طرز بیان و آهنگ معنی دیگر. مثلاً همان طور گفته شد زبان رسمی یا ماندارین دارای ۴ آهنگ ولی زبان کانتونی (یوئه) که در جنوب این کشور در استان گوانگدونگ (کانتون) رایج است دارای ۸ آهنگ برای تلفّظ هجاها می‌باشد.

  • زبانهای عمده چینی بدین شرح هستند:

واژه‌های مهم در زبان چینی

Phrases

بله = shi

خیر = bu shi

آیا شما می فهمید ؟ = ni ming bai ma

بله . من می فهمم ! = wo ming bai

خیر . من نمی فهمم ! = wo bu ming bai

ببخشید = dui bu qi

بعد از شما = ni xian qing

ممکن هست شما یه کاری برای من انجام بدهید ؟ = you jian shi qing ni bang mang

مشکلی نیست = mei wen ti

Thanks

متشکرم = xie xie

مهم نیست (خوش باش یا وظیفم بود) = hen le yi

خواهش می کنم = bu ke qi

متشکرم از کمکتان = gan xie ni de bang mang

این خوبی شما رو میرسونه = ni zhen hao

از شما قدردانی می کنم = gan xie ni de hou yi

ممنون از همه چیز = gan xie ni wei wo zhun bei de yi qie

ممنون . روز خیلی خوبی بود = gan xie ni zhe mei hao de yi tian

Apology

شرمنده (ببخشید) = dui bu qi

لطفآ من را ببخش = qing yuan liang

من متآسفم که باعث شدم شما منتظر بمانید = dui bu qi, rang ni jiu deng le

این بی دقتی من را نشان میده = shi wo bu xiao xi

من متآسفم . نمی نوانم شما رو همراهی کنم = dui bu qi , wo bu neng lai

من متاسفم که باعث شدم قرار خودمون رو بهم بزنیم = dui bu qi, shi yue le

من معذرت می خواهم که شما رو در زحمت انداختم = hen bao qian , gei ni dai lai le bu bian

من متآسفم که اینقدر مشکل برای شما درست کردم = hen bao qian , gei ni dai lai le ma fan

مشکلی نیست خودتو ناراحت نکن = qing bie zai yi

مشکلی نیست = mei guan xi

اهمیت ندهید = bu yao jin

Asking agian

لطفآ تکرار کنید = qing zai shuo yi ci

چی ؟ =shen me

لطفآ آرام تر صحبت کنید = qing shuo man dian er

لطفآ بلندتر صحبت کنید = qing shuo da sheng dian er

جدآ ؟ = zhen de ma

آیا شما مطمئن هستید ؟ = mei cuo ma

Basic questions

چرا = wei shen me

کی = shen me shi hou

کجا = zai na er

چیه ؟ = zhe shi shen me

کدام = na yi ge

کیه = shi shui ya

چند تا = you duo shao

به چه مدت = you duo jiu

چه قدر دور است = yu duo yuan

Saying hello

سلام = ni hao

صبح بخیر = zao an

بعدازظهر بخیر = wu an

غروب بخیر = wan an

چه طوری =ni hao ma

تا الان همه چیز خوب بوده = yi qie bu cuo

من زیاد بد نیستم = bu tai cha

وقت زیادیه که شما رو ندیدم = hao jiu bu jian le

از آشنایی خوشبختم = hen gao xing jian dao ni

خوشحالم که شما رو دوباره می بینم = hao gao xing zai jian dao ni

پیوند به بیرون

 

باتشکرچین

 

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 17:19 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره ی انگلستان چه چیزی می خواهید بدانید؟ در مورد تاریخ آن؟؟!! در مورد آداب و رسومش؟؟!! درباره ی دیدنی های آن ؟؟!! در مورد دولت آن؟؟!! و یا هر چیز دیگر ...

این دفعه به نظر و سلیقه ی شما مطلب می گذاریم پس نظرات خود را برای ما بگذارید تا برایتان مطلبی که دوست دارید را بگذاریم ...

انگلستان

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 15:48 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام به شما دوستان عزيز به زودي مصاحبه با خوانندگان و بازيگران و دانشمندان معروف آغاز مي شود.

همراه باشيد با

آلمان

و

روسيهhttp://aks.roshd.ir/photos/11.3705.medium.aspx

با تشكر آلمان

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 15:16 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

5+1 فقط اورانیوم نیست، آن را از نگاه طنز ببینید!

می دانید که بخش تازه ای در حال ساخته شدن است. داستان های مصور 5+1، لبخندی بر لب های شما خواهد نشاند. شما می توانید قست اول این مجموعه ی جالب را بدون عضویت ببینید اما قسمت های بعدی نیاز به عضویت دارند.عضویت در وبلاگ ما بسیار ساده و بی دردسر است.

پس با ما باشید در...

داستان های 1+5

تصویرگر:آمریکا

گروه نویسندگان:آمریکا و انگلستان

تهیه کننده: انگلستان

با شرکت:اعضای گروه1+5

تحت نظر وبلاگ51aria

 

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 14:49 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

در ايران باحال ترين شهر بازي پارك ارم است.ولي در جهان هولناك ترين شهر بازي ها وجود دارد.

خودتان قضاوت كنيد.

چشم لندن! یک چرخ و فلک زیبا و در عین حال بسیار بزرگ

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/9/82012_635.jpg

کینگ داکا مخوف ترین ترن هوایی دنیا در نیوجرسی امریکا

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/9/82013_958.jpg

مرتفع ترین تاب چرخنده واقع در مونیخ آلمان

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/9/82014_992.jpg

بلند ترین تله کابین جهان واقع در ریو دو جانیرو ی برزیل

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/9/82015_709.jpg

بلند ترین برج سقوط  به نام گولیاس واقع در دیزنی پارک

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/5/9/82016_627.jpg

اگر كله پاچه انسان مي خواهيد ، حتما سري به اين چرخ و فلك بزنيد.

شهربازی | شهربازی های دنیا | عکس شهربازی | عکس شهربازی ها | شهربازی های بزرگ | شهر بازی های بزرگ دنیا | عکس شهربازی ها | عکس های پارک ها | پارک های سرگرمی | پارک های بازی سرگرمی | پارک های سرگرمی دنیا | پارک های بزرگ دنیا | پارک های جدید و بزرگ دنیا | پارک شهر بازی های دنیا | پارک های جدید و زیبای دنیا | بهترین پارک های سرگرمی دنیا | بهترین پارک های بازی دنیا | پارک بازی | پارک آبی | شهربازی بزرگ | شهربازی های جدید و بزرگ دنیا | شهر بازی های روز دنیا | شهربازی های هیجان آور دنیا | وسیله های بازی پارک های دنیا | وسیله بازی پارک | وسیله های جدید شهر بازی | وسایل بازی شهر بازی | وسایل شهربازی

وسايلي براي خودكشي

عکس هایی از بزرگترین و ترسناک ترین شهربازی های دنیا / www.irannaz.com

 

 

عکس هایی از بزرگترین و ترسناک ترین شهربازی های دنیا / www.irannaz.com

با تشكر آلمان

 

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 14:12 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                             آمریکا سومین کشور بزرگ جهان است. نشان ملی این کشور در بالای صفحه نشان داده شده و شعار ملی in god we trust یا«ما به خدا ایمان داریم» است. حیوا ن ملی این کشور عقاب سرسفید است.

آمریکا بزرگ ترین قدرت اقتصادی جهان است.             منبع:jasjoo.com        با تشکر آمریکا

 

اطلاعات کلی

پایتخت: واشینگتن
 
زبان رسمی: انگلیسی (رسمی) ،اسپانیایی (به عنوان زبان اول ، 6%)
 
نوع حکومت: جمهوری فدرال
 
واحد پول: دلار آمریکا
 
مذهب: كاتوليك رومي (23%)، باپتيست (10%)، متديست (5%)، لوتري (3%)، يهودي (2%)، ارتودوكس (2%)، پرسبتريايي (2%)، مورمن (2%).
 
امید طول عمر: 75 سال
 
رشد سالانه جمعیت: 0.92% درصد (July 2004 est
 

جمعیت: 293,027,571 نفر (July 2004 est) شهرهای مهم: نیویورک, لوس آنجلس, شیکاگو, سان فرانسیسکو, دیترویت, بستون, دالاس, هوستون, میامی, آتلانتا, سان دیگو, فینیکس, دنور, شارلوت, لاس وگاس
مساحت: 9,631,418 کیلومتر مربع
خط ساحلی: 19924 کیلومتر
مختصات جغرافیایی: 38درجه و 00 دقیقه شمالی و97 درجه و 00 دقیقه غربی

حکومت

كنگره آمريكا متشكل از مجلس سنا و مجلس نمايندگان است. مجلس سنا 100 عضو(2 نفرازهرايالت دارد )كه با رأي تمامي افراد بالغ براي 6 سال انتخاب مي‌گردند. هر دو سال يك سوم سناتورها بازنشسته مي‌شوند. 435 عضو مجاس نمايندگان براي دورذه دو ساله از حوزه‌هاي انتخاباتي تك نماينده‌اي به طور مستقيم انتخاب مي‌گردند. اعضاي بدون حق رأي اين مجلس از بخش كلمبيا، گوام، پوار توريكو، جزاير ويرجين آمريكا و ساموآي آمريكا انتخاب مي‌شوند. قدرت اجرايي فدرال در اختيار رئيس جمهور است . اين شخص حد اكثر براي دو دوره چهار ساله خدمت مي كند. نامزدهاي رياست جمهوري به يك سري انتخابات مقدماتي ايالتي تن در مي دهند تا هر كدام از احزاب بتوانند نامزدي مرجع را بر گزينند . رئيس جمهور و معاون رئيس جمهور را هيات انتخاباتي متشكل از نمايندگان متعهد به پشتيباني از نامزدهاي خاص رياست جمهوري انتخاب مي كند. اين هايات با راي تمامي افراد بالغ انتخاب ميشود. رئيس جمهور با تائيد مجلس سنا ، كابينه وزيران را انتصاب مي كند. هر كدام از50 ايالت قانون اساسي، هيات مقننه و اختيارات وسيع مجزاي خود را دارد. قدرت اجرايي هر ايالت در دست فرماندار است كه با راي عمومي انتخاب مي‌شود .  احزاب عمده سياسي عبارتند از : • حزب دموكرات • حزب جمهوري خواه.

عضویت: سازمان ملل متحد، پيمان آتلانتيك شمالي‌، سازمان كشورهاي امريكايي، كنفرانس امنيت و همكاري در اروپا، گروه هفت، قرارداد تجارت آزاد امريكاي شمالي، آنزوس 

دفاع

كل نيروهاي مسلح: 600/910/1 به علاوه 700/721/1 ذخيره (1993). خدمت سربازي : ندارد، هرچند در زمان جنگ افراد منتخب فراخوانده مي‌شوند.

آموزش

ميزان باسوادي: 97% سنين تحصيل اجباري: 7 تا 16 (در بيشتر ايالات تعداد دانشگاه: 658 دانشگاه و 980 كالج همطراز با دانشگاه.

متن سرود «پرچم پر ستاره»

این سرود دارای ۴ بند است. اما فقط بند اول آن را امروزه (بدلیل طولانی شدن سرود) میخوانند. متن اصلی بهمراه ترجمه غیر رسمی [۳] فارسی بند اول:


O say, can you see, by the dawn's early light,

در این ساعات فجر صبحگاهان، به من بگو چه می‌بینی

What so proudly we hailed at the twilight's last gleaming,

آیا آن پرچمی که دوش بر آن سلام دادیم را اکنون در نور سحرگاهان می‌بینی؟

Whose broad stripes and bright stars, through the perilous fight,

پرچمی که خطوط راه راه پهن آن و ستارگان درخشان آن در این نبرد پر خطر

O’er the ramparts we watched, were so gallantly streaming?

پرچمی که بر روی استحکامات ما دلاورانه در اهتزاز بود.

And the rockets’ red glare, the bombs bursting in air,

تابش سرخ پرتابه‌های دشمن، و بمب‌های انفجاری آنان

Gave proof through the night that our flag was still there.

در این شب آمدند و رفتند، اما پرچم ما در جای خود باقی ماند.

O say, does that star spangled banner yet wave

به من بگو آیا آن پرچم ستاره نشان (امروزه) هنوز در اهتزاز است؟

O’er the land of the free, and the home of the brave?

آیا بر روی سرزمین مردمان آزاد، و منزلگاه شجاعان هنوز دیده می‌شود؟


ترجمه ای دیگر از سرود ملی ایالات متحده آمریکا [ویرایش]

بگو،آیا درنور اول صبح میتوانی ببینی

آن چه که ما با افتخار بهش درود فرستادیم در سحرگاه،

که خطوط پهن و ستاره های درخشان او، در این نبرد خطرناک،

شجاعانه در بالای دیواره سنگر دیده می شد؟

و نور آسمان سرخ شده از توپها و بمبهایی که در هوا منفجر می شدند

در تمام شب به ما نشان می داد که پرچم ما هنوز در فراز است.

بگو آیا هنوز آن پرچم ستاره نشان در باد می رقصد

بر روی سر زمین آزاده گان و خانه دلیران؟


22 / 4 / 1391برچسب:, :: 12:37 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

کاخ ورسای

 

 

کاخ ورسای (به فرانسویChâteau de Versailles) مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

این کاخ سابقاً در دهکده‌ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشت اما امروزه این دهکده و کاخ جزء حومه پاریس محسوب می‌شوند. از سال ۱۶۸۲ تا سال ۱۷۸۹ که به اجبار انقلابیون خانواده سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتی شاهان فرانسه بود. معاهده ورسای که به جنگ جهانی اول پایان داد در این کاخ عقد شده‌است.

این کاخ به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو انتخاب شده‌است.

پرونده:Versailles Palace.jpg

بر اساس مدارک تاریخی آثار وجود کاخ در دهکده ورسای به حدود سال ۱۰۳۸ میلادی بر می‌گردد. اما این کاخ جایگاه رسمی و سلطنتی نداشته‌است. بعدها از دهکده ورسای به عنوان شکارگاه استفاده می‌شد. به همین منظور لویی سیزدهم دستور ساخت بنایی را در این شکارگاه در سال ۱۶۲۴ داد. این شکارگاه به وسیله «فیلیبرت لروی» طراحی و به وسیله سنگ و آجر سرخ ساخته شد.

پرونده:Palace of Versailles.jpg

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 5:13 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 کلیسای جامع نوتردام پاریس

کلیسای جامع نوتردام پاریس (به فرانسویCathédrale Notre Dame de Paris) کلیسای معروفی در شهرپاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

NotreDameI.jpg

 

در محلی که هم اکنون این کلیسا قرار دارد تا قبل از قرن چهارم میلادی معبدی غیر مسیحی وجود داشته است. در قرن چهارم کلیسایی بزرگ جای آن معبد راگرفت. این ساختمان تا قرن دوازدهم بر جای بود ولی در آن زمان جمعیت پاریس بطور ناگهانی بالا رفت و تصمیم گرفته شد تا کلیسا را بزرگ گردانند. بدین ترتیب ساختمان قبلی را خراب کرده و در سال ۱۱۶۳ میلادی ساختمان جدید شروع شد که ساختن آن تقریباً دو قرن طول کشید و در ۱۳۴۵میلادی به پایان رسید. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزر گتر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می‌باشد. برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده اند.

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 5:9 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

کلیسای سکره کر 

 

کلیسای سکره کر (به فرانسویSacré-Coeur) یک از مهمترین عمارات مذهبی پاریس است که در سال ۲۰۰۶ بیش از ده میلیون زوار و جهانگرد از آن بازدید کرده اند. این ساختمان بر بالای تپه‌ای به نام مونتمارتر  بنا شده و بنا بر گزارش سازمان ملی جهانگردی، مقام دوم اماکن توریستی فرانسه را در سال ۲۰۰۶ به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب درست پس از کلیسای نوتردام پاریس قرار دارد.

پرونده:Sacre Coeur 2009-02-28.JPG

تپه مونتمارتر همواره مکانی برای عبادت بوده است. قبل از رومیان، روحانیون گل‌ها در آنجا عبادت می‌کردند. پس از فتح سرزمین گل‌ها توسط رومیان، فاتحین بر روی این تپه، پرستشگاه هایی، برای خدایانشان مارس  و مرکور ساختند. پس از آنها، مسیحیان، به رهبری لوئی چهارم و همسرش قدیمیترین کلیسای پاریس را در جای آن بر پا کردند. سرانجام ساختمان کنونی در قرن ۱۹ ایجاد گردید. ساختن چنین کلیسایی یک خواسته ملی بود و مجلس ملی فرانسه در۲۳ ژوئیه ۱۸۷۳به ساختن آن رای داد، تا گناهان کمون پاریس بخشیده شود و همینطور برای کشته شدگان در جنگ علیه پروس یادگاری باشد

پرونده:Sacre Coeur - Choeur, Abside et Mosaique.jpg

22 / 4 / 1391برچسب:, :: 4:56 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

میدان کنکورد

 

 

میدان کنکورد از میدان‌های مشهور شهر پاریس است و در انتهای شرقی خیابان شانز الیزه قرار گرفته است. در گذشته این میدان به نام لویی پانزدهم نامیده می‌شد. در طول انقلاب اول فرانسه و در دوره معروف به ترور دستگاه مشهور گیوتیندر این میدان نصب شده بود. سر بسیاری از رجال آن دوره فرانسه نظیر لویی شانزدهم و ماری آنتوانت در این میدان به زیر گیوتین رفت.

در این میدان و در حاشیه خیابان رویال ساختمان وزارت دریاداری فرانسه، هتل کریلیون و سفارت ایالات متحده قرار دارد. در سوی دیگر میدان باغ تویلری که به موزه لوور منتهی می‌شود قرار گرفته است.

 

پرونده:Fontaine-place-de-la-concorde-paris.jpg

 

 

 

یکی از اضلاع میدان کنکورد به میدان دیگری به نام وندوم متصل است در این میدان نیز هتل‌های مجلل ریتز و وندوم و تعداد بسیار زیادی جواهر فروشی مجلل و معروف قرار دارد. علاوه بر این در این دو میدان سالن‌های مد بسیاری از معروف‌ترین طراحان لباس دنیا و شرکت‌های مشهور مُد قرار دارند.

در مرکز این میدان ستون تاریخی ابلیسک قرار دارد. این ستون از سوی والی مصر، محمدعلی پاشا به فرانسه هدیه شده است. قدمت این ستون به دوره رامسس دوم می‌رسد و قدیمی‌ترین اثر موجود در فضای شهری پاریس است.

 

پرونده:Fontaine des Fleuves.jpg

 

 

 

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 22:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

روسیه:

روسیه بزرگترین کشور جهان است و تا سال 1991 یکی از جمهوریهای تشکیل دهنده ی اتّحاد جماهیر شوروی(سابق)بود.جمعیت این کشوربیش از مجموع جمعیتهای جمهوریهای شوری سابق است و بزرگترین شهرها یعنی مسکو وسن پترزبورگ درآن قرار دارند.روسیه از لحاظ منابع معدنی کشوری غنی وازنظر صنعت کشورپرقدرتی است.کشت محصولاتی نظیر حبوبات وعلوفه ونیزپرورش گاو وگوسفند نیز اهمیت دارد.

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 22:32 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

 

http://aks.roshd.ir/photos/34.9651.medium.aspx

پرچم آلمان یک پرچم سه رنگ و متشکل از سه رنگ سیاه، قرمز و طلایی است.

این پرچم اولین بار در انقلاب ۱۸۴۸ معرفی شد و در هنگام مجزاسازی دو آلمان هم به این شکل بود؛ ولی در آلمان شرقی نمادهای کمونیسم به آن اضافه شد.

این پرچم همیشه به این رنگ نبوده است؛ مثلا در سال ۱۸۶۶ در جنگ پادشاهی پروس و اتریش به سفید-سیاه و قرمز تغییر می‌کند. و تا سال ۱۹۱۸ به همین شکل بود، ولی در سال ۱۹۳۳ به قدرت گرفتن حزب نازی و تبدیل شدن آلمان به آلمان نازی دوباره سه رنگ سفید سیاه و قرمز بازگشت.

 http://aks.roshd.ir/photos/11.3024.medium.aspx

 

با تشكر آلمان

 

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 21:13 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

به زبان آلمانی ترجمه ی تقریبی
پاراگراف اول

Deutschland، Deutschland über alles،
über alles in der Welt،
wenn es stets zu Schutz und Trutze
brüderlich zusammenhält.
Von der Maas bis an die Memel،
von der Etsch bis an den Belt،
  Deutschland، Deutschland über alles،
  über alles in der Welt

آلمان، آلمان بالاتر از همه چیز
بالاتر از همه چیز در دنیا،
که همیشه، هنگام دفاع و حفاظت،
برادرانه یکپارچه می ایستد.
از [رودخانهٔ] ماس تا [رودخانهٔ] میمیل،
از [رودخانهٔ] اِتش تا [رودخانهٔ] بـِلت،
  آلمان، آلمان بالاتر از همه چیز
  بالاتر از همه چیز در دنیا!

پاراگراف دوم

Deutsche Frauen، deutsche Treue،
deutscher Wein und deutscher Sang
sollen in der Welt behalten
ihren alten schönen Klang،
uns zu edler Tat begeistern
unser ganzes Leben lang.
  Deutsche Frauen، deutsche Treue،
  deutscher Wein und deutscher Sang

زنان آلمانی، وفاداری آلمانی،
شراب آلمانی و آواز آلمانی
باید در دنیا
طنین زیبا و قدیمی خود را حفظ کنند
و ما را به کارهای اصیل تشویق کنند
در طول حیاتمان.
زنان آلمانی، وفاداری آلمانی،
   شراب آلمانی و آواز آلمانی!

پاراگراف سوم

(سرود ملی کنونی آلمان)

Einigkeit und Recht und Freiheit
für das deutsche Vaterland!
Danach lasst uns alle streben
brüderlich mit Herz und Hand!
Einigkeit und Recht und Freiheit
sind des Glückes Unterpfand;
  blüh im Glanze dieses Glückes،
  blühe، deutsches Vaterland

اتحاد، قانون و آزادی
برای سرزمین پدری، آلمان!
بیایید همه برای این هدف تلاش کنیم
برادرانه، با قلب ها و با دستانمان!
اتحاد و قانون و آزادی
دلیل خوشبختی ما هستند،
  در درخشش این اقبال، جوانه کن
  جوانه کن، سرزمین پدری، آلمان!

پاراگراف چهارم

Deutschland, Deutschland über alles,
Und im Unglück nun erst recht
Nur im Unglück kann die Liebe
Zeigen, ob sie stark und echt.
Und so soll es weiterklingen
Von Geschlechte zu Geschlecht:;
  Deutschland, Deutschland über alles,
  blühe، Und im Unglück nun erst recht.

آلمان، آلمان بالاتر از همه چیز
و در لحظات ناامیدی، باز هم بالاتر از همه
فقط در موقع ناامیدی است که عشق می تواند
قدرت و حقیقتش را نشان دهد
و بنابراین (صدای این عشق) بایستی بیشتر طنین انداز شود
از نسلی به نسل بعدی
  آلمان، آلمان بالاتر از همه چیز
  و در لحظات ناامیدی، باز هم بالاتر از همه

 

با تشكر آلمان

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 21:5 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                  

                                   

 

پرچم بریتانیا یا پرچم اتحاد یا نشان اتحاد ( پرچم رسمی کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی) است که ما درفارسی اغلب به طور خلاصه پرچم انگلستان مینامیم.

این پرچم مشهور پس از تشکیل کشور پادشاهی متحد در سال ۱۷۰۷ میلادی در پی اتحاد پادشاهی انگلستان (شامل انگلستان و ولز) در جنوب و پادشاهی اسکاتلند در شمال بریتانیا به وجود آمد. پرچم بریتانیا از ترکیب پرچمهای این دو پادشاهی و ایرلند شمالی ایجاد شده‌است.

همانطور که قبلا گفتیم پرچم بریتانیا از ترکیب پرچم‌های سه کشور اصلی در پادشاهی متحد ایجاد شده است:

  • پرچم اسکاتلند یا صلیب سنت اندروز: زمینه آبی، صلیب ضربدری سفید اندریاس قدیس
  • پرچم انگلیس یا صلیب سنت جرج: زمینه سفید، صلیب قرمز سنت جرج
  • پرچم ایرلند شمالی یا صلیب سنت پاتریک: با زمینه سفید و صلیب قرمز پاتریک قدیس؛ گرچه این پرچم هیچگاه مستقلا به عنوان پرچم ایرلند شمالی بکار نرفته است.

                                    

      

نسبت تناسب پرچم بریتانیا ۱:۲ است اما در ارتش بریتانیا از نسبت ۳:۵ استفاده می‌شود.

نقش پرچم بریتانیا در طول ۳۰۰ سال گذشته در پرچمهای کشورهای بسیاری از جمله هند، استرالیا، زلاندنو، قبرس، آمریکا، فلسطین، کنیا، نیجریه، سیلان، جامائیکا، کانادا و سنگاپور وجود داشته‌است. در سال ۱۹۹۹ پس از بازپس دادن هنگ کنگ به جمهوری خلق چین، نقش پرچم بریتانیا از پرچم هنگ کنگ حذف شد.

امروزه چهار کشور از قلمروهای همسود بریتانیا شامل استرالیا، زلاندنو، فیجی و تووالو کماکان نقش پرچم بریتانیا را در پرچم ملی خود حفظ کرده‌اند. نقش این پرچم همچنان در پرچم برخی از استان‌های کانادا (بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و آنتاریو) و پرچم ایالت هاوایی در ایالات متحده آمریکا حضور دارد. دلیل این استفاده ی گستره این است که انگلستان در تاریخ خود کشور های بسیار زیادب را مثل هند، نیوزلند، استرالیا، اوگاندا و ... استعمار کرده بود و این بر پرچم، آداب و رسوم، دین و مذهب و بسیاری از چیزهای دیگر کشور های مستعمره تاثیر می گذاشت.

 

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 20:30 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

رود ملی کنونی آلمان، پاراگراف سوم سروده یی به نام ترانه ی آلمانی هاست (Lied der Deutschen)که در ۲۶ آگوست ۱۸۴۱ توسط آگوست هاینریش هوفمن فون فالرسلبن سروده شده است. ملودی این ترانه متعلق به آهنگ «ترانه ی قیصر» است که در سال ۱۷۹۷ توسط ژوزف هایدن در ستایش قیصر آلمان و روم، فرانتس دوم پرداخته شده بود. در سال ۱۹۲۲ و پس از تشکیل جمهوری وایمار در مرزهای آلمان فعلی، این سرود توسط فردریش ابرت اولین رئیس جمهور به عنوان سرود ملی انتخاب شد. در زمان آلمان نازی (۱۹۳۵־۱۹۴۵) تنها پاراگراف اول این شعر به عنوان سرود ملی خوانده میشد و پس از آن اجرای سرود حزب ناسیونال سوسیالیست (نازی) آلمان در همه ی مراسم اجباری بود. پس از سقوط دولت هیتلر در سال ۱۹۴۵، آلمان فاقد سرود ملی بود که در سال ۱۹۵۲ رئیس جمهور آلمان اجازه داد تا سرود ملی این کشور، تنها پاراگراف سوم این شعر با حفظ ملودی قدیمی آن باشد.

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 20:56 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

 

شاید جالب باشد بدانید که آمریکا تنها کشور دنیاست که پرچمش پیش از بوجود آمدن خودش به اهتزاز درآمده است !

تا سال 1777 میلادی بسیاری از ایالات کنونی آمریکا در واقع سرزمینهایی خود مختار اما تحت الحمایه دولت بریتانیا بودند. در آن سال این ایالتها پس جدالی دراز از کشور انگلستان جدا شدند. چندی بعد سیزده ایالت مذکور تصمیم گرفتند با هم متحد گشته و اتحادیه ای سیاسی و اقتصادی و نظامی تشکیل دهند- چیزی که شبیه به اتحادیه کنونی اروپا بود. در آن زمان هر ایالت پرچم خاص خود را داشت کما اینکه تا به امروز نیز این پرچمها را همچنان به عنوان نماد و هویت ایالتی خود بکار می برند. به هر حال ایالتهای خود مختار تصمیم گرفتند تا با در نظر گرفتن مشترکات فکری و ارزشی خود پرچمی مشترکی را به عنوان نشان اتحادیه شان بر گزینند. نتیجه کارشان همین پرچم کنونی آمریکا شد ولی با سی ستاره. کمیته ای که مسئول طراحی پرچم بود دلایل انتخابش را اینگونه نوشته بود:

رنگهای بکار رفته در پرچم اتحادیه ایالتهای خودمختارآمریکا عبارتند از سرخ و سفید و آبی . سرخ نشانه قدرت است.سفید نشانه پاکی و بی گناهی و آبی نشانه حکمرانی و فرماندهی است. ستارهای پرچم یاد آور بهشت پر از ستاره ای است که انجیل وعده داده است. پرچم سیزده ستاره و سیزده نوار سرخ و سفید دارد که نشان سیزده ایالت خود مختار عضو اتحادیه هستند. این خطوط با هم موازی بوده و و در امتداد هم قرار دارند که نشان از همراهی سیزده ایالت و عدالت بین آنهاست.

یکسال بعد ایالتهای عضو اتحادیه تصمیم گرفتند که کشور مستقل و متحدی را اعلام کنند که البته کردند و ایالات متحده آمریکا را بنیانگزاری شد. پس از تشکیل آمریکا کنگره آن کشور پرچم اتحادیه سابق را به عنوان نماد خود و آن کشور جدید پذیرفت. از آن زمان به بعد هر ایالت جدیدی که به کشور آمریکا می پیوست یک ستاره به پرچم آمریکا اضافه می گردید اما تعداد سیزده نوار سرخ و سفید پرچم به یاد نخستین برپا کنندگان کشور ایالات متحده آمریکا همان عدد سیزده باقی ماند.آخرین سرزمینی که به کشور ایالات متحده آمریکا پیوست مجمع الجزایر هاوایی بود. به همین دلیل در بیست و یکم آگوست 1959و به نشانه جدیدترین عضو کشور یعنی جزایر هاوایی پنجاهمین ستاره پرچم آمریکا به آن افزوده شد.

ذکر این نکته ضروری است که در طراحی پرچم آمریکا از رنگهای پرچم دولت بریتانیا ونقوش پرچم رسمی فرمانداری مستعمرات بریتانیا در قاره آمریکا ونیز از همه مهمتر شکل نخستین پرچم ایالت تکزاس الهام گرفته شده بود. البته تکزاس بعدها نشان خود را به پرچم ملی آمریکا شبیه تر کرد.

مردم آمریکا بیش از هر ملت دیگری به پرچم خود افتخار می کنند و آن را مقدس می شمارند. آمریکایی ها به مناسبت هر جشنی یا مناسبتی پرچم کشورشان را به دروازه خانه خود می آویزند. ناگفته پیداست که رسم آتش زدن پرچم آمریکا یا لگد کوب کردن آن تا چه اندازه در ذهن و دید مردم آمریکا نسبت به انجامدهندگان آن اثر منفی باقی می گذارد.

منبع:mohajerin-javan.pershianblog.ir 

 


 

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 18:44 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

کریستف کلمب (۱۴۵۱ - ۲۰ مه۱۵۰۶) سوداگر و دریانورد اهل جنُوا در ایتالیا بود که بر حسب اتفاق قارهٔ آمریکا را کشف کرد. او که از طرف پادشاهی کاستیل (بخشی از اسپانیا) مأموریت داشت تا راهی از سمت غرب به سوی هندوستان بیابد، در سال ۱۴۹۲ میلادی با سه کشتی از عرض اقیانوس اطلس گذشت اما به جای آسیا به آمریکا رسید. کلمب هرگز ندانست که قاره‌ای ناشناخته را کشف کرده است.

کریستف کلمب از چهره‌های بحث برانگیز تاریخ است. برخی – از جمله اکثر سرخ‌پوستان آمریکا – او را مسئول مستقیم یا غیرمستقیم کشتار ده‌ها میلیون نفر از مردم بومی و عامل استثمار آمریکا از سوی اروپا می‌دانند؛ در حالیکه دیگران وی را به خاطر نقش مموثری که در گسترش فرهنگ و تمدن غرب ایفا کرد می ستایند.

 

 
کریستف کلمب

پرتره کریستف کلمب اثر رافائل تخدو
زادروز مابین ۲۶ اوت تا ۳۱ اکتبر ۱۴۵۱
جنوا, جمهوری جنوا
درگذشت ۲۰ مه ۱۵۰۶ (۵۴ سال)
والادولید, کاستیل
اسپانیا کنونی
آرامگاه کلیسای جامع سبیا یا
کلیسای جامع سانتا دومینگو
ملیت جنوایی
پیشه سوداگر و دریانورد
مذهب کاتولیک رومی
همسر فیلیپا مونیتز (۸۵-۱۴۷۶)
شریک زندگی بئاتریس انریکه د آرنا ۱۵۰۶-۱۴۸۵)
فرزندان دیگو
فرناندو

امضا یک نسخه از امضا کلمب

اهداف سفر

 
«نقشه کلمب» که در حدود سال ۱۴۹۰ در کارگاه بارتولومئو و کریستف کلمب در شهر لیسبون ساخته شد

عواملی چون میسیونری یا گسترش مسیحیت، شور ضد اسلام در آن روزگار، قدرت کاستیل و آراگون، بیم از خطر کشور پرتغال، اشتیاق به یافتن طلا، ماجراجویی و امید به فتح سرزمین های جدید، نیاز اروپا به تهیه ادویه و گیاهان معطر و دارویی، انگیزه نخستین سفر کلمب به هند شد.[۶]

در عصر کلمب، اروپایی ها برای سفر به هند (منظور از هند آسیای جنوبی و شرقی بود) راهی نداشتند جز حرکت به سمت جنوب، دور زدن قارهٔ آفریقا از کنار دماغهٔ امید نیک و رفتن به طرف شرق در طول اقیانوس هند. در دههٔ ۱۴۸۰ میلادی، کلمب نیز خیال سفر به هند را در سر داشت ولی نه از طریق معمول. او می‌خواست با حرکت مستقیم از اروپا به سوی غرب و عبور از دریای محیط (اقیانوس اطلس) به آسیا برسد.از نظر دیگران نقشهٔ جسورانهٔ کلمب نپذیرفتنی و بی فایده بود و او ناچار شد برای یافتن پشتیبان در میان قدرتمندان و افراد صاحب نفوذ کوشش زیادی به کار برد. برخی معتقدند که علت این استقبال سرد، اعتقاد اروپایی‌ها به تخت بودن کرهٔ زمین بود.

 
تصوری که کلمب از موقعیات جغرافیایی داشت.

برخی مورخان یهودی که کلمب را یهودی فرض کرده اند اهداف دیگری برای سفر او ذکر نموده اند چنانکه دیوید ام.ایچهورن در این رابطه می‌نویسد: «کلمب برای کشف دنیای جدید می‌رفت. در حقیقت او از وجود چنین دنیایی با اتکا به مطالعات و کشف های وایکینگ ها خبر داشت. انگیزه اصلی او در این راه، جستجوی جایی برای هم کیشان یهودی خود بود.»[۷]

بر اساس نوشته نشریه آمریکای «جمهوری جدید» سیمون ویزنتال (به انگلیسی: Simon Wiesenthal) مورخ یهودی، معتقد است که کلمب برای یافتن جایی جدید برای یهودیان رانده شده از اسپانیا به این سفر تن داد.در اصل هدف کلمب ایجاد یک جبهه علیه امپراطوری عثمانی و به عبارت بهتر علیه اسلام از سویی و تامین منابع مالی برای بازسازی بنای معبد سلیمان در قدس بود.

در دائره المعارف یهود، در جایی که از کلمب سخن به میان آمده، نوشته شده است: «علی رغم اینکه کلمب همه مقدمات سفر خود را فراهم کرده بود، آن را یک روز بدون هیچ دلیلی به عقب انداخت.این روز بنابر تقویم یهودیان، روز نهم ماه آو (به انگلیسی: Av) یهودی، یعنی روز تخریب معبد سلیمان است.این روز را یهودیان به عنوان «روز عزا» روزه می‌گیرند.»[۸]

منبع:ویکیپدیا

با تشکر آمریکا

 

 

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 18:10 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

1. انگلستان قانون اساسی مکتوب ندارد!!

2. شعار ملی انگلستان (خدا و حق من) به زبان فرَانسوی است!!! (به زبان فرانسوی Dieu et mon droit)

3. رومی‌ها در سال ۴۳ پیش از میلاد در زمان امپراتور کلودیوس انگلستَان را تصرف کردند، و این سرزمین به امپراتوری روم با نام استان بریتانیا افزوده شد.

4. ملکه انگلستان، الیزابت دوم، در حال حاضر پس از شاه بامیبول در تایلند طولانی‌ترین دورهٔ صدارت حکومت در جهان را به دارد!!! (60 سال)

5. انگلستان در قاره اروپا قرار دارد ولی عضو اتحادیه اروپا نیست!!!!

6. امید به زندگی در این کشور برای زنان 81 سال و برای مردان 76 سال است!!!

 8. انگلیسی‌ها همچنین روزانه 654/1 میلیون بشکه نفت وارد کشورشان می‌کنند که معمولا همین نفت است که در این کشور برای مصرف داخلی به کار می‌رود!!!

9. 33.602 میلیون خط تلفن در این کشور وجود دارد و 69.657 میلیون خط تلفن همراه. 228 کانال تلویزیونی در این کشور برنامه تولید می‌کند.

10. پرچم کشور بریتانیا (که در زبان ما اغلب همان انگلیس خوانده می شود) به شکل زیر تشکیل شده:

                   

 

 

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 17:7 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

هامبورگ (به آلمانی: Hamburg)، دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپا است. هامبورگ سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روتردام است. هامبورگ یک شهر ایالتی است، یعنی یکی از شانزده ایالت آلمان نیز به شمار می‌آید.

هامبورگ در جنوب شبه جزیره یوتلاند قرار دارد.که در جنوب آن اروپای قاره ای در شمال منطقه اسکاندیناوی در غرب دریای شمال و در شرق دریای بالتیک قرار دارد. هامبورگ بر روی رود البه قرار دارد که از تقاطع آلستر و بیله تشکیل می شود. هامبورگ دارای آب و هوای اقیانوسی است که تحت تاثیر اقیانوس اطلس است.

 

 

با تشكر آلمان

 

21 / 4 / 1391برچسب:, :: 17:38 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان